نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه پدران نقش مهمی در تربیت مذهبی فرزندان دارند، گفت: اگر پدران در خانواده ها نقش و وظایف خود را بدرستی انجام دهند بسیاری از مشکلات و آسیب ها کاهش می یابد.
کد خبر: ۸۸۸۷۹۰۱
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳




  به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج با اشاره به کمرنگ شدن نقش و وظایف پدران در خانواده ها گفت: نادیده گرفتن نقش پدری در خانواده ها پیامدهای نامطلوبی بدنبال خواهد داشت.
 
 
وی نقش و وظایف پدران و مادران را در تربیت فرزندان سالم بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: کمرنگ شدن نقش پدری در خانواده و تغییر سبک زندگی سبب انحراف خانواده از مسیر اصلی خود می شود.
 
وی اظهار کرد: تغییر سبک زندگی، واگذار کردن فرزندان به آموزش و پرورش و دانشگاه و فراموش شدن نقش اصلی پدران در خانواده ها منجر به بروز آسیب ها و مشکلات عدیده ای در خانواده و متعاقب آن در جامعه می شود.
 
 
وی گفت: امروز همگام با تغییر و تحولات در جهان فرهنگ کشورها نیز دستخوش تحول می شوند و این تغییرات فرهنگی آسیب جدی بر پیکره خانواده ها وارد می کند.
 
 
وی با اشاره به اینکه رسانه های جهان درصدد ترویج و گسترش فرهنگ غربی در جامعه ایران از ابزارها و ترفندهای مختلفی بهره می گیرند اظهار کرد: گسترش فرهنگ غربی در جامعه در حقیقت فاصله گرفتن از فرهنگ اصیل اسلامی و رواج سبک زندگی مادی و رسیدن به لذت و زندگی حیوانی است.
 
وی با بیان اینکه در آستانه دهه کرامت قرار گرفته ایم اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی موظف است در این دهه الگوهای فراموش شده را احیاء و فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی را ترویج کند.
 
 
وی ترویج الگوی واقعی حضرت فاطمه زهرا (س) و شخصیت علمی و مذهبی حضرت معصومه (س) در جامعه ضروری برشمرد و گفت: بهترین راهکار برای حفظ ارزش های اسلامی و مصون ماندن مادران جامعه ترویج سبک زندگی اسلامی و الگوهای مذهبی و معرفی بانوان صدر اسلام برای زنان است.
 َ
انتهای پیام /7727
ارسال نظرات