خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: طرح نشاط معنوی با برنامه‌ریزی درست، منطقی و متناسب با روحیه جوانان و نوجوانان موجب جهت‌دهی و ارتقای سطح معرفتی و معارفی حرکت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری مذهبی و سیاسی نوجوانان و جوانان می‌شود و پرکردن اوقات فراغت آن ها را در پی دارد.
کد خبر: ۸۸۸۷۸۹۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، حجت‌الاسلام علی مصائبی افزود: دانش آموزان۷تا۱۸سال در تعطیلات تابستانی به مدت۴۵روز از۱۷تیرماه تا۳۰مرداد‌ماه در این طرح حضور می یابند.

وی خاطرنشان کرد: طرح نشاط معنوی در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان و آشنایی هرچه بهتر پسران و دختران به سن تکلیف رسیده با احکام دینی از جمله نماز، مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی، اخلاق، انس با قرآن اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام مصائبی، با اشاره به امامزاده‌های در نظر گرفته شده در این طرج ادامه داد: امامزاده سید محمد جلفا، سید محمد کججانی تبریز و امامزاده سید ابراهیم مراغه برای برپایی اردوهای تابستانی در نظر گرفته شده است.

وی، اوقات فراغت را بهترین راه برای شناسایی توانایی‌های نوجوانان و جوانان دانست و بیان کرد: اوقات فراغت بهترین راه برای شناسایی و پرورش استعدادها و توانایی‌های علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان است و زمینه انس آنان را با اماکن متبرکه فراهم می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی یادآور شد: اداره‌های آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و سپاه در اجرای طرح نشاط معنوی یاری رسان اداره اوقاف محسوب می‌شوند.

وی افزود: در قالب اين طرح برنامه‌‌های فرهنگی، قرآنی، آموزشی و تفریحی اردويی برای استفاده مطلوب‌ تر ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان پيش‌بينی شده است.

حجت‌الاسلام مصائبی، از گذراندن صحیح اوقات فراغت گفت و تاکید کرد: چه بسا حرکت با جنبش، تفریح با هدف گیری دقیق علمی و عملی و در یک جمله گذراندن صحیح اوقات فراغت از ویژگی‌های یک جوان بالنده و با نشاط در محیط های معنوی است که سرشار از احساس شخصیت و هویت فردی و اجتماعی است

ارسال نظرات