رئیس اداره بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان گفت: هم اکنون دو هزار و ۶۴۵ زن سرپرست خانوار و ۳ هزار و ۴۱۲ نفر از طریق طرح های خودکفایی توسط این نهاد بیمه اجتماعی شده اند.
کد خبر: ۸۸۸۷۸۶۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آزاد زاهدی، رئیس اداره بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه کمک به درمان و ارتقاء شاخصهای بهداشتی مددجویان تحت حمایت یکی از خدمات این نهاد است، گفت: ۳ میلیارد و ۸۷۷ میلیون تومان در سه ماهه نخست سال جاری بابت ارائه ۲۷ هزار مورد خدمات مختلف درمانی، بهداشتی و بیمه های اجتماعی مددجویان تحت حمایت استان توسط این نهاد پرداخت شده است.
 

وی افزود: این خدمات شامل هزینه ویزیت، بستری، خدمات پاراکلینیکی، عینک، پروتز دندان، ویلچر، واکر، تشک مواج، کپسول اکسیژن،  هزینه ایاب و ذهاب، بیمه های اجتماعی، سبد غذایی و کمک به رفع سوء تغذیه و سایر هزینه های نگهداری بیماران نیازمند بوده است.
 

زاهدی ضمن بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۱۷ بیمار صعب العلاج تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: یک میلیارد و ۲۷ میلیون تومان در سه ماهه نخست سال جاری بابت خدمات و هزینه های مختلف درمانی این افراد از طریق این نهاد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران خاص تحت حمایت این نهاد شامل بیماران پیوندی، دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی و ام اس  ۱۹۴ نفر است، اظهار کرد: تعداد ۴۲۲ بیمار زمین گیر نیز از خدمات کمیته امداد استان بهره مند هستند.
 

رئیس اداره بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان ضمن اشاره به اینکه این نهاد با ۲۵۶ مرکز درمانی در جهت ارائه خدمات درمانی و پزشکی به مددجویان تحت حمایت قرارداد همکاری دارد، گفت: از دیگر خدمات این نهاد برگزاری کلاس های آموزش بهداشت و  توزیع بسته های بهداشتی در جهت ارتقاء سطح بهداشت زندگی مددجویان است.
 

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه استان از خدمات این نهاد بهره مند هستند، افزود: ۲۸۷ میلیون تومان بابت تامین سبد غذایی این کودکان در سه ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است.
 

 رئیس اداره بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان افزود: از ابتدای اجرای طرح بیمه های اجتماعی کمیته امداد تا کنون ۱۳۲ نفر از مددجویان تحت حمایت از مزایای این طرح بهره مند شده اند و هم اکنون مستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند.
 
انتهای پیام/7727
 

ارسال نظرات