خبرهای داغ:
فیروزی گفت: در زمینه اشتغال جامعه هدف سازمان مبلغ سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به ۳۱ نفر در قالب طرح های اشتغال زایی و مشاغل خانگی اعطا شده است.
کد خبر: ۸۸۸۷۸۵۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خور، رئیس اداره بهزیستی شهرستان خوروبیابانک با اشاره به طرح های اشتغالزایی بهزیستی گفت: در زمینه اشتغال جامعه هدف سازمان مبلغ سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به ۳۱ نفر در قالب طرح های اشتغال زایی و مشاغل خانگی اعطا شده است.

علی اصغر فیروزی با اشاره به بهره مندی ۳۳ نفر از زنان سرپرست خانواده و ۴۸ نفر از معلولان از بیمه تأمین اجتماعی تصریح کرد: برای کمک به تثبیت اشتغال تعدادی از معلولان و افراد تحت پوشش تا کنون بیش از ۲۲۸ میلیون ریال به عنوان حق بیمه کارفرما و خویش فرما پرداخت شده است.

وی از تأمین مسکن ۱۲ خانواده دارای دو معلول با همکاری بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بهزیستی و بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی علاوه بر اعطای وام مسکن با نرخ سود پنج درصد، کمک های بلاعوض از ۱۸ الی ۳۰ میلیون ریال و واگذاری زمین رایگان به خانواده های دارای دو معلول انجام می شود.

رئیس اداره بهزیستی خوروبیابانک با اشاره به تولید ۳۰ هزار معلول در کشور گفت: معلولیت هایی که عامل ژنتیکی دارند را می شود با آزمایش و مشاوره های ژنتیک کنترل و از بروز آن جلوگیری کرد.

وی افزود: مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان مشغول به فعالیت است و خدمات رایگان را برای خانواده های دارای عضو معلول یا جنین خطرناک ارائه می دهد.

رئیس اداره بهزیستی خوروبیابانک با اشاره به انجام غربالگری بینایی و شنوایی در سطح شهرستان گفت: تمام کودکان سه تا شش ساله از معاینه اولیه غربالگری بینایی تا درمان کامل زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی با اشاره به ارتقای دستگاه غربالگری شنوایی شهرستان با هزینه ۳۰۰ میلیون ریال افزود: غربالگری شنوایی کودکان از بدو تولد تا شش ماهگی برای همه کودکان انجام می شود تا از آسیب های بعدی جلوگیری شود.

فیروزی تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی شهرستان را ۶۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: همه معلولان در کمیسون تشخیص معلولیت شرکت کرده اند و معلولیت آن ها تأیید شده است و دارای کارت معلولیت بین المللی هستند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش معلولان ذهنی در شهرستان با ظرفیت ۲۰ نفر مشغول به کار است و خدمات آموزشی به معلولان ارائه می دهد.

دبیر شورای سالمندان خوروبیابانک با اشاره به فعالیت مرکز سالمندان در شهرخور گفت: مرکز سالمندان در دو بخش شبانه روزی به ۱۷ نفر خدمت رسانی می کند و ۵۰ نفر از سالمندان در منزل خدمات پزشکی، پرستاری، روانشناسی و کاردرمانی را دریافت می کنند.

وی افزود: ۱۰ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته اند و علاوه بر مستمری حق پرستاری هم برای آن ها بر قرار شده است.

فیروزی تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی را ۱۸۰ نفر عنوان کرد و افزود: ۳۶۰ نفر از اعضای خانواده زنان سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی بهره مند می شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها