ابطحی:

وزارت آموزش و پرورش متولی اصلی تدوین برنامه برای اوقات فراغت دانش آموزان است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد در صورتی که به فرصت اوقات فراغت توجه شود می‌توان خلاقیت آینده سازان این سرزمین را شکوفا کرد و موضوعاتی همچون کارآفرینی را نیز از سنین پایین به افراد یاد داد.
کد خبر: ۸۸۸۷۸۵۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و ضرورت توجه به اوقات فراغت حدود دوازده میلیون نفر دانش آموز، گفت: در صورتی که به فرصت اوقات فراغت توجه شود می‌توان خلاقیت آینده سازان این سرزمین را شکوفا کرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای موفق در عرصه آموزش مانند ژاپن برنامه‌های خاص و ویژه‌ای برای اوقات فراغت دانش آموزانشان دارند، اظهار کرد: به عنوان مثال در ژاپن از فضا، امکانات و مربیان مدرسه در راستای آموزش مهارت در رشته‌های مختلف استفاده می‌شود و در آخر نیز محصول تولید شده توسط دانش آموزان خریداری می‌شود از این رو ضمن توجه به اوقات فراغت، کارآفرینی را نیز از سنین پایین به افراد یاد می‌دهند.

وی ضمن تاکید بر اینکه تا وقتی در مدارس صرفا شاهد تدریس دروس تئوری باشیم، دانش آموزان از مدرسه فاصله می‌گیرند، ادامه داد: باید تلاش شود تا مدرسه را به محلی جذاب برای دانش آموزان تبدیل کنیم زیرا در چنین شرایطی می‌توان زمینه پُرکردن اوقات فراغت را بوجود بیاوریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها به دلایل مسائل مالی نمی‌توانند فرزندان خود را در کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف ثبت نام کنند، تصریح کرد: در این بین نیز برخی برای پُرکردن اوقات فراغت فرزندشان، اقدام به ثبت نام در کلاس‌های درسی و کنکور می‌کنند که سبب دلزدگی دانش آموزان می‌شود؛ نباید فراموش کرد که فصل تابستان باید کمی متفاوت‌تر از دوران تحصیلی باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  ضمن تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش متولی اصلی تدوین برنامه برای اوقات فراغت است، خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه منسجمی در سراسر کشور برای این موضوع انجام نشده اما در صورتی که اقدام جدی و عملی از سوی آموزش و پرورش انجام شود، حتما خانواده‌ها نیز کمک خواهند کرد تا مشکل مالی برای این مجموعه بوجود نیاید.


ارسال نظرات