کتاب "تویی که نمی شناختمت" پرداختی است به زندگی شهید صادق عبدالله زاده که توسط مهدی خدادادی گردآوری و تالیف گردیده است.
کد خبر: ۸۸۸۷۸۴۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،ک تاب "تویی که نمی شناختمت" پرداختی است به  زندگی شهید صادق عبدالله زاده که توسط مهدی خدادادی گردآوری و تالیف گردیده است
 
صادق عبدالله‌زاده متولد 1322 شهرستان تبریز می باشد که بعد ازنقل مکان خانواده به تهران در دوران قبل از انقلاب  اسلامی  در شهر تهران به فعالیت های مذهبی و سیاسی می پردازد. وی دردوران دفاع مقدس در  جبهه های شمالغرب با شهید چمران  آشنا می شود.
شهید چمران در توصیف وی می فرماید:: شهید حاج صادق عبدالله زاده دنیایی از صداقت و محبت و صفا و صمیمیت بود که به رزمندگان جان برکف اسلام روح می داد و همچون پروانه ی عاشق به همه ی جبهه ها می رفت و همه مشکلات جنگندگان را حل می کرد و به همه ی سنگر ها سر میزد، به همه دلداری می داد ، هر شهیدی را بر دوش می کشید، هر مجروحی را به بیمارستان می رساند ، هر محتاجی را کمک می کردو..
 
کتاب تویی که نمی شناختمت شامل مصاحبه هایی است که در مدت کوتاهی توسط نویسنده اثر و فرزند شهید  گرد آوری شده است.
در بخشی از گفتگو های گرد آوری شده آمده است: یک جوان می خواست ازدواج کند ولی پولی نداشت، حاجی فقط برای جوان یک شرط گذاشت آن هم این بود که خرید ازدواجش را به حاجی بسپارد. حاج صادق یکی ، دو هفته وقت گذاشت و وسایل مورد نیاز یک زندگی را برای آن جوان و همسرش فراهم کرد و آن دورا با مراسمی ساده راهی خانه ی بخت کرد
 
حاج صادق را دیگر در محل کمتر می توانستی ببینی، جنگ شده بود و او مدام در جبهه ها بود. او از جبهه هم حواسش به فقرای محله بود تا خدای نکرده در سرمای زمستان بی نفت نمانند.
 
شهید دکتر مصطفی چمران: شهید حاج صادق عبدالله زاده دنیایی از صداقت و محبت و صفا و صمیمیت بود که به رزمندگان جان برکف اسلام روح می داد و همچون پروانه ی عاشق به همه ی جبهه ها می رفت و همه مشکلات جنگندگان را حل می کرد و به همه ی سنگر ها سر میزد، به همه دلداری می داد ، هر شهیدی را بر دوش می کشید، هر مجروحی را به بیمارستان می رساند ، هر محتاجی را کمک می کرد.
ارسال نظرات