خبرهای داغ:
درمان و پیشگیری از چنین حوادث تلخی رجوعی دوباره برای همه مردان، زنان، دختران و پسران جامعه به حدود الهی و رعایت کامل مسایل دین و شرع اسلام است، نه پیروی کورکورانه از اسناد تهی مغز غربی، همچون سند 2030!!
کد خبر: ۸۸۸۷۸۱۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، قتل و آزار جنسی آتنا دخترک هفت  ساله اردبیلی تاسف بسیاری را برانگیخت و از همه مهم تر زنگ هشدار را برای مسئولین و متولیان این حوزه به صدا درآورد.

هشداری بابت کم کاری بسیاری از مسئولان در حوزه آسیب های اجتماعی، اما این حادثه در کنار درس ها و عبرت هایش نیمه قابل تأمل دیگری هم داشت. مدعیان حق به جانبی به میدان آمدند و طنز تلخ تری  را چاشنی این حادثه تلخ کردند که مثلا اگر سند 2030 در نظام آموزشی کشور اجرایی میشد، شاهد بروز چنین حوادثی نبودیم!

این مدعیان یا حقیقتا از علل و عوامل بروز چنین حوادثی اطلاع درست و دقیقی ندارند، یا  خود را به خواب غفلت زده اند. از قدیم هم گفته اند که به خواب رفته را شاید بتوان بیدار کرد اما آنکه خود را به خواب زده باشد هرگز!!

از بیان استدلال در رد ادعای آنان بگذریم، که مثنوی هفتاد من کاغذ می شود، اما شواهد عینی بسیاری  نشان می دهد که در مهد به اصطلاح دموکراسی ترین کشورهای جهان یعنی اروپا و امریکا، آمار بالای تجاوزات جنسی خیره کننده است!

-  هر دو دقیقه یک آمریکایی مورد تجاوز جنسی قرار میگیرد!
- در انگلستان، در سال 2013 فقط 18915 نفر کودک مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.
- بین ۴۰ تا ۵۰ درصد زنان در اتحادیه اروپا، ارتباط جنسی ناخواسته، تماس فیزیکی یا فرم‌های دیگری از اذیت و آزار جنسی در محل کارشان را تجربه کرده‌اند
- پژوهش دیگری در سوئیس نشان می دهد که  ۲۲  درصد از زنان، خشونت جنسی و روابط جنسی ناخواسته را در زندگیشان تجربه می‌کنند.

- در کشورهای استرالیا، کانادا و سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی، ۴۰ تا ۷۰ درصد زنان کشته شده در این کشور‌ها و مناطق، توسط شریکان_جنسی خود خود به قتل رسیده‌اند.
- در ایالات متحده امریکا نیز یک سوم زنانی که هر ساله به قتل می‌رسند، افرادی هستند که توسط شریکان جنسی خود کشته شده‌اند.
- در سوئیس ۲۲ درصد از زنان، خشونت جنسی و روابط جنسی ناخواسته را در زندگیشان تجربه می‌کنند.
- یک پژوهش نیز بر روی نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ ساله کانادایی فاش ساخته که اولین ارتباط جنسی ۵۴ درصد از دختران در این کشور، به صورت اجبار و ناخواسته بوده است.
- گزارش سازمان ملل حاکی است که باز هم در کانادا، زنان بومی پنج برابر دیگر زنان، بر اثر خشونت کشته می‌شوند.
- در اروپا، ایالات متحده و استرالیا، بیش از نیمی از زنان معلول و یک سوم زنان بدون معلولیت، تجاوز جسمی را تجربه می‌کنند.
- در ایالات متحده نیز ۵۳ درصد دختران در سن ۱۲ تا ۱۶ سال، اذیت و آزار جنسی را در مدارس تجربه کرده‌اند.

 البته این آمار و ارقام، بر اساس گزارشات موثقی است که در مقالات علمی همین کشورها به چاپ رسیده و از روی حدس و گمان نبوده و نیست.

خوب است غوغاسالاران قبل از اینکه چشم ها را بر حقایق ببندند و زبان طعنه و فریاد را در مواجهه با چنین حوادثی در پیش گیرند، قدری نیز در آنچه در قبله آمال و آرزوهایشان (یعنی  غرب) میگذرد اندکی تامل کنند!!


و سخن آخر اینکه، به اعتراف بسیاری از کارشناسان و اساتید جامعه شناسی و روانشناسی که تجربه چندین دهه در زمینه آسیب های اجتماعی و خانوادگی دارند، روابط افسار گسیخته اعضای خانواده، حفظ نکردن رعایت حریم  حیا و حجاب بسیاری از زنان و مردان جامعه، چنینی حوادث تلخی را رقم می زند.

لذا درمان و پیشگیری از چنین حوادث تلخی رجوعی دوباره برای همه مردان، زنان، دختران و پسران جامعه به حدود الهی و رعایت کامل مسایل دین و شرع است، نه پیروی کورکورانه از اسناد تهی مغز غربی، همچون سند 2030!!
ارسال نظرات