خبرهای داغ:
استاد دانشگاه تهران با اشاره به حادثه روز گذشته در مترو شهر ری که منجر به مجروحیت روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر شد، گفت: مردم باید به تقویت ساختار اجتماعی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر بپردازند، تا دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم.
کد خبر: ۸۸۸۷۸۰۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

به گزارش «بسیج زنان کشور»؛ به نقل از گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، ابراهیم فیاض جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با دفاع پرس، در خصوص حادثه روز گذشته در مترو شهر ری که منجر به مجروحیت روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر شد، اظهار داشت: یکی از دلایلی که موجب وقوع حوادثی از این قبیل می‌شود، ضعف در ساختار اجتماعی است و متاسفانه ساختار اجتماعی امروز ضد امر به معروف و نهی از منکر شده است.

وی با تاکید بر اینکه از دولتی شدن امر به معروف و نهی از منکر باید جلوگیری کرد، عنوان داشت: در قرآن آمده است که علاوه بر امام، امت نیز باید به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند؛ اما تفکر سوسیالیستی معتقد است که امر به معروف و نهی از منکر باید دولتی باشد.

فیاض خاطرنشان کرد: متاسفانه سال‌هاست که جامعه ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر را ندارد و اگر کسی این کار را انجام دهد مورد حمله قرار می‌گیرد و دلیل این مشکل ساختار است.

این کارشناس جامعه شناسی همچنین با انتقاد از افراط و تفریط در اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید تلاش داشت که طبق دستورات دین مبین اسلام به اجرای امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

ارسال نظرات