خبرهای داغ:
بیست و ششمین یادواره سرداران و ۴۶ شهید روستای شهیدآباد برگزار شد و در این یادواره بر راه‌اندازی نمایشگاه دائمی آثار شهدا این روستا تاکید شد.
کد خبر: ۸۸۸۷۸۰۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
بیست و ششمین یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد برگزار شد و در این یادواره بر راه‌اندازی نمایشگاه دائمی آثار شهدا این روستا تاکید شد. 

رحیم زارع نماینده مردم شهرستان‌های آباده، بوانات و خرم‌بید در بیست و ششمین یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد با بیان اینکه زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا و اسلام ناب محمدی(ص) مهم‌ترین هدف شهدای ما است اظهار داشت: تحقق شعار عزت اسلامی در جامعه  یکی از اهداف شهدای ما بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های آباده، بوانات و خرم‌بید با اشاره به اینکه امروزه مدافعان حرم‌های اهل بیت(ع) نیز به دنبال تحقق همین اهداف هستند تصریح کرد: حرکت در مسیر شهدا یعنی پاس داشتن خط قرمزهای شهدا که ولایت فقیه و سپاه از جمله خطوط قرمز شهدا هستند و باید در جامعه اسلامی ما پاس داشته شوند.

زارع تمام امنیت، پیشرفت و موفقیت‌های کشورمان در زمان کنونی را مرهون خون شهدای کشور از ابتدای انقلاب تاکنون دانست و بیان کرد: هر چند هنوز تمامی انتظارات مردم از انقلاب محقق نشده است اما جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا در زمینه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اشتغال، نرخ بالای بیکاری در کشور و غیره عنوان کرد: تنها راه برون‌رفت از این مشکلات و رونق اشتغال و اقتصاد کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم شهرستان‌های آباده، بوانات و خرم‌بید به تبیین برخی اقدامات صورت گرفته در این زمینه در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: برخی قوانین کشور در حوزه سیاسی و اقتصادی با هدف خروج از رکود باید اجرایی شود تا دغدغه مردم که بیکاری است برطرف شود.

زارع با بیان اینکه امروزه ایران اسلامی مدیون مدافعان حرم است اظهار کرد: جوانانی که در اوج جوانی زندگی دنیوی خود را رها می‌کنند حق بزرگی بر کشور دارند هر چند قانون جامع ایثارگران که نوشته شد هم خوب اجرا نشد.

نمایشگاه دائمی آثار شهدا روستای شهیدآباد برپا شود

حجت‌الاسلام عقیل اکبری سخنگوی یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد با اشاره به اینکه برگزاری بیست و ششمین یادواره شهدای شهیدآباد مهم‌ترین برنامه کوتاه‌مدتی است که هر سال توسط ستاد یادواره انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه با حضور خانواده‌های شهدا، اهالی روستا و با اجرای مجری توانمند آقای نظام اسلامی از عزیزان ایثارگر و جانباز دفاع مقدس و روایتگری سردار کاجی از سرداران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم برگزار شد.

وی هدف از برگزاری باشکوه یادواره شهدا به صورت مدون را اعلام راه، پیام و هدف شهدای شهیدآباد به کل کشور و معرفی این شهدا به مردم عنوان و تاکید کرد: تمام اهالی این روستا به ویژه مسئولان این منطقه بر خود واجب می‌دانند که راه شهدا را ادامه دهند و با تمام توان در راستای اطلاع‌رسانی منش و هدف شهدا به جامعه تلاش کنند.

سخنگوی یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های بلندمدت مانند برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و اجتماعی همچون محافل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز کشوری، شب شعر شهدای شهیدآباد و دعوت از شاعران آئینی استان و شهرستان و غیره دیگر برنامه‌هایی است که توسط ستاد یادواره شهدای شهیدآباد برنامه‌ریزی شده است و زمان برگزاری هر کدام به طور مجزا در طول سال اطلاع‌رسانی می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه در تمام وصیت‌نامه‌های شهدا، حمایت و پیروی از ولایت فقیه مورد تاکید قرار گرفته است، عنوان کرد: حمایت و پیروی از ولایت فقیه خواسته شهدا، خانواده شهدا و جوانان ما است.

سخنگوی یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد با ابراز گلایه از اینکه فضای مناسب برای برگزاری یادواره شهدای شهیدآباد وجود ندارد از مسئولان محلی و همچنین نمایندگان مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی که در این آئین حضور داشتند درخواست کرد: فضای مناسبی برای برگزاری سالانه یادواره شهدا و همچنین برپایی نمایشگاه دائمی آثار شهدا به صورت دائمی راه‌اندازی شود تا مورد استفاده مسافران و مردم قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها