خبرهای داغ:
امام‌جمعه قم:

برنامه‌های دهه کرامت متناسب با شادی اهل‌بیت (ع) باشد/ امر به‌ معروف در دهه کرامت برجسته شود

امام‌جمعه قم بابیان اینکه باید امربه‌معروف و نهی از منکر در دهه کرامت برجسته شود، گفت: برنامه‌هایی که در دهه کرامت اجرا می‌شوند باید متناسب با شادی اهل‌بیت (ع) باشد.
کد خبر: ۸۸۸۷۷۱۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری جشن‌های دهه کرامت که در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه در دهه کرامت می‌خواهیم خود را با آن درسی که از سیره اهل‌بیت (ع) گرفته‌ایم مزین کنیم، اظهار داشت: مردم باید همان‌طور که در حزن و اندوه اهل‌بیت(ع) شرکت می‌کنند در جلسات شادی اهل‌بیت(ع) نیز شرکت کنند.

وی بابیان اینکه شادی در جلسات اهل‌بیت (ع) وظیفه ما است، افزود: ما مراسم‌های دهه کرامت را به‌عنوان ادا دین نسبت به حضرت محمد(ص) تلقی می‌کنیم و از این نگاه این ایام را پاس می‌داریم.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه دهه کرامت وقت عمل به ارادت نسبت به اهل‌بیت(ع) در طول سال است، عنوان کرد: همان‌طور که مردم در طول سال دست‌به‌سینه جلو بارگاه ائمه می‌ایستند و ابراز ارادت می‌کنند، به نظر می‌رسد دهه کرامت وقت عمل به ارادت باشد که مردم ارادت خود را نسبت به اهل‌بیت (ع) ثابت کنند.

وی بابیان اینکه مراسم‌ها باید در شأن ایام دهه کرامت باشد، بیان کرد: اینکه جلسات و مراسم‌های ایام کرامت باید در شأن باشد به معنای این است که مراسم‌های و جلسات باید رنگ و بوی مذهبی داشته باشند.

سعیدی خاطرنشان کرد: همان‌طور که ما در همه اعیاد مذهبی به‌ویژه در عید سعید غدیر، قربان و فطر تطهیر کردن خود و هدیه به دیگران را انجام می‌دهیم باید مساعدت کردن به دیگران در این عرصه هم ارزیابی شود.

وی ابراز کرد: اگر فردی تمایل داشت مراسم و جلسه‌ای در ایام مبارکه کرامت در خانه برگزار کند باید به آن فرد کمک کرد تا بتواند به‌خوبی مراسم را در خانه خود اجرا کند به دلیل اینکه باید کاری کنیم تا این مراسم‌های و دهه کرامت گسترش پیدا کند.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه باید امربه‌معروف و نهی از منکر در ایام دهه کرامت برجسته شود، عنوان کرد: برنامه‌هایی که در دهه مبارکه کرامت اجرا می‌شوند باید متناسب با شادی اهل‌بیت(ع) باشد.
ارسال نظرات