نبود نقشه راه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیر کل دفتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: نقشه راهی برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد.
کد خبر: ۸۸۸۷۷۱۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
مدیر کل دفتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درنشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان در یاسوج با اشاره به ضعف تولید اندیشه و بی توجهی به ظرفیت سازی در حوزه ایثار و شهادت گفت: ما تاکنون از ظرفیت دفاع مقدس استفاده کردیم، اما شرایط امروز جامعه میطلبد که از ظرفیتهای جدیدی استفاده کنیم که کنون قدمی در این خصوص برداشته نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی با بیان اینکه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به اعتبار، برنامه ریزی و سیاست‌های متمرکز ملی دارد افزود: این مهم در حال حاضر متولی خاصی نداشته و افقی برای آن تعیین نشده و معلوم نیست.

مدیر کل دفتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ ایثار و شهادت را سرمایه اجتماعی و محور وفاق ملی خواند و گفت: امروز اقتصاد ما برای خروج از رکود به انسان‌های فداکار نیازمند است تا با روحیه ایثار سرمایه هایشان را برای اشتغال فرزندان مملکت پای کار آورند.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی تولید نظریه مجاهد پروری و استفاده از ظرفیت مردمی را از برنامه‌های این دفتر در جهت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: برنامه‌های این دفتر در قالب آئین نامه دولت به زودی برای اجرا به شوراهای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان‌ها ابلاغ می‌شود و برای نظارت بر حسن اجرای آن‌ها تصمیمات مهمی اعمال می‌شود.

در این نشست محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار ۸ سال دوران دفاع مقدس را نماد تبلور ایثار و شهادت ملت نستوه ایران خواند و گفت: خدمت به کسانی که برای حفظ تمامیت ملی جانفشانی کردند وظیفه‌ای قانونی ملی و انسانی و بستر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.
ارسال نظرات