مدرس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان داشت: غرب با واردات لوازم آرایشی زمینه را برای کشف حجاب مهیا کرده است.
کد خبر: ۸۸۸۷۶۹۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام دکترسیدمصطفی زارعی در گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب (صیانت از حریم خانواده) که همزمان با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در مصلای نماز جمعه بجستان برگزار شد ضمن اشاره به جایگاه بانوان در جامعه اظهار کرد: غربی ها به بهانه آزادی زنان آنها را به بازار کار می‌کشند در صورتی که هدف اصلی آنها آزادی نیست بلکه سود و منفعت است و با وجود روانه کردن سیل جمعیت زنان به بازار کار باعث افزایش تقاضا کار می‌شود که نهایتا دستمزدها را پایین می آورد.
 
وی افزود: از طرفی بانوان شوهر و بچه دار متعهدتر هستند و از این رو با هر هجمه کار و دستمزد که به کارگیری شوند بدون هیچ مخالفتی و مقاومتی کار خود را انجام می‌دهند. و این شد که غربی ها زن را از خانه به کارخانه کشیدند تا سود بیشتری بدست آورند.
 
حجت الاسلام زارعی به خصلت های بانوان پرداخت و تصریح کرد: استفاده از زن در بازارها بیشتر برای جذابیت های موجود در بانوان است و این زنان به ابزاری برای تبلیغ تبدیل می‌شوند، و برخی از صاحبان مشاغل از بانوان با هدف فروش کالا استفاده می‌کنند و نقش زن در این بازار وسیله است برای رسیدن به هدف، که این خود باعث پایین آوردن جایگاه و ارزش زن می‌شود و یعنی جایگاه یک زن از آن کالا پایین تر است.
 
مدرس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تاریخچه کشف حجاب در کشورهای مختلف بالاخص ایران پرداخت و گفت: برخی کشورها برای فروش کالای های آرایشی خود زمینه را برای کشف حجاب مهیا کردند و سود خوبی نیز از فروش این لوازم کسب کردند تا جایی که نشریه اروپایی در سال ۲۰۰۸ از کشور های پر مصرف لوازم آرایشی در جهان نوشت و ایران را در جایگاه ۷ جهان و دوم خاور میانه قرار داد و آورد که ایران سالانه بیش از ۲٫۱ میلیارد دلار لوازم آرایشی مصرف میکند که این مبلغ حدود ۸ هزار میلیارد تومان در سال است، این تنها یک گوشه ای از سود جویی غربی ها در ایران هست که به دنبال بی حجابی هستند.
 
وی ضمن اشاره به نقش حجاب در تحکیم بنیان خانواده اذعان کرد: خانواده در فرهنگ و هر آیینی کانون مقدسی که سنگ بنای جامعه است و در منطق اسلام برای حفظ و استحکام این کانون، به دو عنصر آن یعنی زن و مرد، سرمایه ای داد. سرمایه بانوان جذابیت، لطافت و عطوفت اوست و سرمایه مرد کسب رزق و اما این سرمایه و ارزش آن زمانی است که برای خانواده باشد، همانطور که در روایت هست و زن باید آرایش کند ولی برای شوهر و حتی اگر نزدیکترین افراد زن فوت کرد نباید بیشتر از سه روز خود را برای مردش نیاراید از آن طرف کسب رزق حلال زمانی که باری خانواده است جهاد در اه خدا به حساب می آید که از بیشترین پاداشها در نزد خدا شامل می‌شود.
 
دکتر زارعی ادامه داد: وقتی سرمایه زن در خارج از خانه خرج شود و مرد هم سرمایه خود را در بیرون از خانه خرج خواهد کرد و این می‌شود که آمار طلاق بالا می‌رود و از آن طرف رغبت به ازدواج کم میشود، ۷۰ درصد طلاق ها مربوط به بی بند باری در جامعه است و وقتی در جامعه دسترسی به جنس مخالف راحت باشد هرگز مرد حاضر به تحمل سختی نمی‌شوند و از بار مسئولیت یک خانواده ار فرار می‌کند.
 
مدرس دانشگاه علوم پزشکی مشهد حجاب را مانعی برای افسردگی دانست و اظهار کرد: در جامعه ای که حجاب رواج پیدا کرد افسرگی کم شد در همین راستا امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند عفت سرآمد همه خوبی هاست و ریشه جامعه و خانواده سالم و به مقابله با افسردگی در حجاب و عفاف است.
 
وی افزود: امروز ما شاهد عواقب بی بند و باری در جامعه غربی هستیم زن کانون عاطفی خانواده است و شوهر و فرزند نیاز زن است، عدم توجه جوامع غربی به حجاب و ترویج بی بند و باری، خانواده ها از هم می‌پاشد و زن دچار بحران عاطفی شده و نیاز عاطفی زن غربی تامین نمی‌شود و بدلیل نبود فرزند و همسر به سمت نگهداری سگ و گربه برای تامین نیاز عاطفی در خانه میرود و این همان مسیری است که خود این زنان انتخاب کردند.
 
حجت الاسلام زارعی دنیا را بهشت محجبین دانست و خاطر نشان کرد: ما باید در بحث حجاب به شناخت کافی برسیم و اگر جامعه به این شناخت رسید و حجاب و عفاف را رعایت کرد دنیا بهشت خواهد شد برای آن دسته ای که به حجاب توجه ندارند و بی تفاوت از کنار حجاب میگذرند، زمینه ای است تا دنیا برای انها تبدیل به یک جهنم شود و نمونه این را ما در کشور های غربی دیده ایم که امروز بیش از ۴۰ درصد برخی کشور های اروپایی برای دفاع از تجاوز در کلاس های دفاع شخصی آموزش می‌بینند.
 
وی ادامه داد: آیا زن با عقلانیت اجتماعی پیش رود، حجاب را انتخاب می‌کند و یا بی‌حجابی، جریانی در غرب به وجود آمد بنام عفاف گرایی یعنی زنان غربی فهمیدند مسیر درست کدام است حال برخی میخواهند پیشرفت کشور های غربی را در نبود حجاب جای دهند که این تصور بسیار غلط است، کشور های غربی و اروپایی در صنعت پیشرفت کردند و لی برای پیشرفت خود انسانها چه کردند؟ بی حجابی نکته بحران غرب است، برای پیشرفت باید زمینه های پیشرفت در اختیار ما قرار دهند نه بحران که دامن خودشان را گرفته است.
 
مدرس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: غربی ها زمینه ای پیشرفت را در اختیار ما که قرار نمی‌دهند هیچ، بلکه برای ترویج بی‌حجابی در ایران هزینه می‌کنند و این در حالی است ما با همین حجاب اسلامی بعد از انقلاب در عرصه های مختلف علمی جز ۱۰، ۵ و برخی اوقات جز ۳ کشور برتر جهان قرار گرفتیم.
 
حجت الاسلام زارعی حجاب را پرچم ارزش‌های دینی دانست و خاطر نشان کرد: نماز و روزه دیده نمی‌شود ولی حجاب مبحث جدایی است که همه شاهد آن هستند و می‌توان به عنوان پرچم ارزش‌های دینی از حجاب یاد کرد و غربی ها برای از بین بردن و برهم زدن این پرچم تمام تلاش خود را می‌کنند و برای بر زمین انداختند این پرچم، و بر این باورند اگر این پرچم زمین افتاد همه چیز اسلام بر زمین خواهد افتاد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها