بوشهر ـ صبح امروز حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین انصاری نژاد مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بوشهر در جمع کارکنان سپاه شهرستان آثار و برکات توبه را تشریح کردند.
کد خبر: ۸۸۸۷۵۸۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱


به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان بوشهر؛ صبح امروز حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین انصاری نژاد مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بوشهر در جمع کارکنان سپاه شهرستان آثار و برکات توبه را تشریح کردند.

وی خاطر نشان کرد که توبه هرگاه حقیقی و واقعی باشد، و از اعماق جان برخیزد و جامع شرایط باشد، به یقین مقبول درگاه خدا می شود، و آثار و برکاتش نمایان می گردد.شخص توبه کار پیوسته در فکر جبران گذشته است، و از آنچه از نافرمانی ها و عصیان از او سر زده نادم و پشیمان است.توبه کاران واقعی، خود را از مجالس گناه دور می دارند واز عواملی که گناه را وسوسه و تداعی می کند، بر حذر می باشند.

وی ادامه داد : برکات و منافع توبه بسیار فراوان است که در آیات و روایات بطور گسترده به آنها اشاره شده است که به چند مورد آن اشاره می شود.

1-گناهان را محو و نابود می کند همان گونه که آیه یا ایها الذین آمنوا توبوا الی الله توبةنصوحا آمده است «عسی ربکم ان یکفر عنکم سیئاتکم؛ امید است (با این کار) پروردگارتان گناهانتان را بپوشاند. » (سوره تحریم، آیه 8)

2-  برکات زمین و آسمان را بر توبه کاران نازل می کند، چنان که در آیات 10 و 11 و 12 سوره نوح آمده است: «فقلت استغفروا ربکم انه کان غفارا- یرسل السماء علیکم مدرارا- و یمددکم باموال و بنین و یجعل لکم جنات و یجعل لکم انهارا؛ به آنها (قوم نوح) گفتم از پروردگار خویش آمرزش بطلبید که او بسیار آمرزنده است

3-  نه تنها گناه را می پوشاند و از بین می برد، بلکه آن را مبدل به حسنه می کند، همان گونه که در آیه 70 سوره فرقان آمده است که می فرماید: «الا من تاب و آمن و عمل عملا صالحا فاولئک یبدل الله سیئاتهم حسنات؛ مگر کسانی که توبه کنند، و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند که خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدل می کند.

4- هرگاه توبه کاملا خالص باشد، خداوند آنچنان آثار گناه را می پوشاند که در حدیث آمده حتی فرشتگانی را که مامور ثبت اعمال او هستند به فراموشی وا می دارد و به اعضاء پیکر او که مامور گواهی بر اعمال وی در قیامتند دستور می دهد که گناهان او را، مستور دارند، و به زمین که گناه بر آن کرده و گواه بر عمل او در قیامت است نیز فرمان می دهد که آن را کتمان کند به گونه ای که روز قیامت هنگامی که در صحنه رستاخیز حضورمی یابد، هیچ کس و هیچ چیز برضد او گواهی نخواهد داد. متن حدیث چنین است:

5-  توبه کار حقیقی چنان مورد عنایت و محبت پروردگار قرار می گیرد که حاملان عرش الهی نیز برای او استغفار می کنند، و تقاضای ورود او و خانواده اش را در بهشت برین و جنات عدن می نمایندتوبه کاران خود را در پیشگاه خدا شرمنده می بینند.

وی در پایان اشاره کرد که  واقعه کربلا نمایشگاهی از تمام زیبایی ها بود و یکی از مسائلی که در واقعه کربلا باید از ان بیاموزیم توبه کردن است مانند جناب حر که توبه کرد و آسمانی شد.

 

ارسال نظرات