مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در مراسم افتتاحیه طرح ولایت استانی به تبیین راهکارهای مقابله با طراحی توطئه های دشمنان اسلام پرداخت و گفت: توسعه و گسترش معرفت و بصیرت دینی بر پایه آموزه های اسلام و تقویت قدرت تحلیل مسائل در بین دانشجویان از جمله راهکارهای نیروهای انقلابی برای مقابله با دشمنان اسلام و ایران است.
کد خبر: ۸۸۸۷۴۲۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از اردبیل، معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی بخصوص شهدای دانشجو و مدافعان حرم را گرامی داشت و گفت: دهمین دوره طرح ولایت دانشجویی استان با هدف آشنایی دانشجویان با مبانی اندیشه های اسلامی و افکار امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب به مدت 8 روز در اردبیل برگزار می شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در ادامه سخنان خود به نوشته های به یادگار مانده از شهید مدافع حرم علی سیفی اشاره کرد و گفت: عشق به امام، ولایتمداری و حضرت زینب(س) در سیره عملی و رفتای شهدا مثال زدنی است و شایسته است که دانشجویان با الگو قراردادن شهدا در مسیر تعالی و کمال گام بردارند.

اسدی در ادامه سخنان خود به نحوه اجرای طرح ولایت که آمیزه‌ای از علم، ایمان، تدبر، تفکر و عاطفه است، اشاره کرد و گفت: اصالت دانشجوی در تراز انقلاب و ممتاز، تحقق اهداف نظام اسلامی است که دانشجوی بسیجی به عنوان پیش‌‌آهنگ این حرکت باید رسالت واقعی خود را به سرانجام مقصود برساند.

وی با بیان اینکه امروزه دشمنان دین و قرآن با استقرار  ارزش های اسلامی در جهان حیات خود را در معرض نابودی می بینند، خاطر نشان کرد: آنان با طراحی برنامه هایی چون ناکارآمد جلوه دادن دین، تهاجم فرهنگی و شبیه خون  فرهنگی در صدد هستند فکر و اندیشه جوانان این مرز و بوم را به تسخیر خود در بیاورند.

مسئول بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود به تبیین راهکارهای مقابله با طراحی های دشمنان پرداخت و گفت: توسعه و گسترش معرفت و بصیرت دینی بر پایه آموزه های اسلام، تقویت قدرت تحلیل مسائل در بین دانشجویان از جمله راهکارهای نیروهای انقلابی برای مقابله با دشمنان اسلام و ایران است.

اسدی در ادامه سخنان خود 9 توصیه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان را یادآور شد و گفت: آرمان‌گرایی، واقع‌بینی، داشتن نقش فعّال در رویدادها، تلاش جدّی و همه‌جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه، فراموش نکردن و تبیین درست کلیدواژه‌ هایی چون «نقش مردم در حکومت»، «استقلال»،«نفی نظام سلطه»، «آزادی»، «عدالت»، تدیّن و تعبّد در عمل و گفتار، شجاعت در اقدام، دنبال کردن مسئله زن در غرب توسط دانشجویان خواهر، تزریق امید در دانشگاه‌ ها 9 توصیه رهبر انقلاب به تشکل های دانشجویی است که شایسته است بسیج دانشجویی بعنوان تشکلی عظیم، پویا و نظم یافته جهت تحقق اوامر رهبر انقلاب پیشگام باشد.    

وی به تبیین اهداف طرح ولایت پرداخت و گفت: آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی و آشنایی با سیره نظری و عملی ائمه اطهار(ع)، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از جمله رسالت ها، اهداف و مأموریت های بسیج دانشجویی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود به ارائه گزارش نحوه برگزاری دوره آموزشی طرح ولایت دانشجویی پرداخت و گفت: پس از فراخوان ثبت نام، 750 نفر از دانشجویان از سراسر استان داوطلب شرکت در این دوره آموزشی شدند که پس از گذراندن مراحل آزمون و مصاحبه نهایتا 150 نفر از داوطلبین جهت معرفت افزایی در این دوره آموزشی پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه 20 نفر از برگزیدگان ممتاز این آزمون به طرح ولایت کشوری و 15 نفر نیز به دوره آموزشی شهید چمران اعزام می شوند خاطرنشان کرد: دهمین دوره آموزشی طرح ولایت بسیج دانشجویی به مدت 8 روز و طی 70 ساعت آموزشی در  4 محور معرفتی ، بصیرتی ،تربیتی اخلاقی ،مهارتی تشکیلاتی برگزار می شود.

اسدی در پایان سخنان خود به فوق برنامه های طرح ولایت دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری حلقه های صالحین، دیدار از خانواده های معظم شهدای دانشجو و مدافعان حرم، شبی با شهدا، کرسی های آزاد اندیشی، تریبون آزاد و برنامه های ورزشی نیز طی این مدت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه ایثار و شهادت در بین دانشجویان بسیجی از جمله برنامه های بسیج دانشجویی است،گفت: در راستای تداوم ارتباط با دانش پژوهان طرح ولایت، این دانشجویان به همراه مسئولین و جمعی از شورای مرکزی و دانشجویان بسیجی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در شمالغرب کشور اعزام خواهند شد تا از نزدیک با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شده و بتوانند سفیران مبانی اندیشه های اسلامی در دانشگاه های خود شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان در پایان سخنان خود از حمایت های معنوی سردار بابازاده ، روسای دانشگاه های استان و مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان جهت پیشبرد اهداف بسیج دانشجویی در جامعه هدف تشکر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات