داودی با تاکید بر اینکه مهمترین اثر حجاب آرمش روحی است،گفت: آنانی که سعی در تقدیس نگاه ابزاری به زن در جامعه را دارند که با نبود حجاب و عفاف، موضوعات جنسی و غریزی عادی جلوه داده شود، چطور می توانند تجاوزات جنسی،تجارت سکس،پورنوگرافی و قاچاق زنان در این جوامع را توجیه کنند!؟
کد خبر: ۸۸۸۷۲۹۱
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، فاطمه داودی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام، در پیرامون مقوله حجاب و عفاف و کمرنگ شدن این مهم در زندگی اجتماعی امروز اظهار داشت: نگاه دقیق و صریح آیات قرآن به مساله حجاب و حکم وجوب رعایت آن نشان از این اهمیت فراوانی این موضوع دارد.

داودی در ادامه افزود: از بعد فردی می توان گفت:مهمترین اثر حجاب آرمش روحی است.

وی تصریح کرد: حجاب باعث می شود زن از اینکه وسیله نگاه و توجه بلهواسان شود و صرفا وسیله ای برای هرزه دلان باشد رها شده و زنان به خودباوری برسند که می توانند در جامعه بدرستی نقش آفرین کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام با تاکید بر اینکه تصور این مسئله در زنان که به عنوان یک ابزار جنسی صرف است ناامیدی و افسردگی را برای زنان به بار می آورد، گفت: زنان باید بدانند که شخصیت وجودیشان بسیار گرانقدر است و می توانند به ایفای نقش های خطیری مانند مادری و تربیت نسل های آینده بپردازند و با اهمیت وجودی خود بیشتر آشنا شوند.


داودی در ادامه خاطر نشان کرد: از بعد اجتماعی نیز بی حجابی باعث می شود لذت های جنسی به جای اینکه در خانواده مطرح باشد به جامعه کشانده شود و این امر تضعیف نیروی کار در جامعه را سبب می شود.

وی تاکید کرد: ایجاد نگاه ضد ارزشی به مسئله حجاب و سانسور واقعیت های مسائل زنان در غرب و نشان دادن تصویر زیبا از وضعیت زنان در این جوامع نمود بارز تهاجم فرهنگی است.

این فعال دانشجویی افزود: زنان در جامعه غربی بر خلاف آنچه رسانه ها و تولیدات فرهنگی غرب سعی در القا آن را دارند دارای مشکلات فراوان هستند، مشکلاتی مانند آمار بالای مادران مجرد که قربانی تجاوزات جنسی شده اند و تنها و بی پناه رها شده ساعات زیادی را مجبور به کار برای تامین مایتحاج خود و فرزندانشان هستند.

داودی گفت: زنانی غربی که حتی در محل های کار نیز از آزار و اذیت جنسی در امان نبوده و گاهی با پیدا نکردن جنس مناسب یا پایین بودن درآمدها مجبور به ورود تجارت سک شده اند، نمود کاملا روشنی از آسیب های نگاه ابزاری به زنان دانست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام در پایان گفت: آنانی که سعی در تقدیس این نگاه ابزاری به زن در جامعه دارند که با نبود حجاب و عفاف، موضوعات جنسی و غریزی عادی جلوه داده شود، چطور می توانند تجاوزات جنسی،تجارت سکس،پورنوگرافی و قاچاق زنان در این جوامع را توجیه کنند

ارسال نظرات