سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم و دور افتاده

امینی فرد گفت: کمبود پزشک متخصص در ایرانشهر و پنج شهر دیگر سیستان و بلوچستان وجود دارد و به دلیل وسعت زیاد آن، می توان گفت که کمبود کامل پزشک متخصص داریم.
کد خبر: ۸۸۸۷۲۷۱
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

محمد نعیم امینی فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم اظهار داشت: کمبود پزشک متخصص در مناطق دورافتاده و محروم وجود دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: در جریان طرح تحول سلامت به دلیل تامین منابع مالی و اصلاح ساختار با این مشکل مواجه شدیم. وزارت بهداشت قطعاً با ایجاد جاذبه و فراهم کردن حداقل امکانات رفاهی برای پزشکانی که باید در مناطق محروم حاضر شوند می تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مسئله دیگری که می تواند در گسیل پزشک به مناطق محروم کشور موثر باشد تشویق های محلی و مالیاتی است. بسته های مشوق مالیاتی که البته وزارت اقتصاد باید مجوز آن را صادر کند که پزشک در ازای خدمات میزان کمتری مالیات بدهد.

امینی فرد تصریح کرد: کمبود پزشک متخصص در ایرانشهر و پنج شهر دیگر سیستان و بلوچستان وجود دارد و به دلیل وسعت زیاد آن، می توان گفت که کمبود کامل پزشک متخصص داریم.

وی در پایان یادآور شد: البته با استقرار دانشگاه علوم پزشکی و طرح تحول سلامت میزان قابل توجهی جذب پزشک داشتیم اما هنوز هم با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار