ژان ایوز لودریان، وزیخارجه فرانسه شب گذشته در خصوص تحریم های شورای همکاری خلیج فارس گفت: تحریم ها علیه مردم قطر باید هرچه سریعتر برداشته شود.
کد خبر: ۸۸۸۷۲۳۱
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، ژان ایوز لودریان، وزیخارجه فرانسه شب گذشته در خصوص تحریم های شورای همکاری خلیج فارس گفت: تحریم ها علیه مردم قطر باید هرچه سریعتر برداشته شود.

به نوشته خبرگزاری"رویترز" لودریان پس از دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» در دوحه گفت: فرانسه خواستار برداشته شدن هرچه سریعتر اقداماتی است که مردم را بطور خاص دانشجویان یا خانواده‌های دو ملیتی را که از یکدیگر جدا شده تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین روز 15 خرداد در بیانیه‌های جداگانه قطع روابط دیپلماتیک خود را با قطر اعلام و این کشور را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کردند.

به گزارش فارس، از آن زمان تا کنون مقامات ترکیه‌ای تلاش‌هایی را برای حل مشکل قطر، با مذاکره با سران کشورهای عربی آغاز کرده‌اند. همچنین پارلمان ترکیه تصویب کرده تا نیروهای نظامی این کشور در قطر مستقر شوند.

صبح روز جمعه نیز نماینده کویت لیستی از شروط 13گانه شورای همکاری خلیج فارس جهت برقراری مجدد روابط با قطر را به دوحه رساند. شروطی که از نظر بیشتر تحلیلگران سیاسی، اجرای آنها تقریبا غیرممکن است

ارسال نظرات