در یادواره «آبروی کوچه، افتخار محله» شهید اکبر خمسه؛
یک کارشناس مذهبی گفت: دارائی‌های شهدا معرفت و درک حقیقت و باطن پاکشان بود که رمز ماندگاری آنان شد.
کد خبر: ۸۸۸۷۱۵۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ یادواره «آبروی کوچه، افتخار محله» یادبود  شهید علی‌اکبر خمسه از شهدای روستای امیرآباد بخش خرقان شهرستان زرندیه با حضور فرمانده سپاه زرندیه ، اقشار مختلف مردم، مسئولین محلی و جهادگران بسیجی حاضر در اردوهای جهادی پایگاه مقاومت بسیج حضرت رسول(ص) در مسجد جامع روستا برگزار شد.

حجت‌الاسلام جمالی در این یادواره با بیان اینکه بزرگان همیشه مرگ خود را شهادت در راه خدا آرزو کرده‌اند، گفت: شهدا به وظیفه خود عمل کردند و مدال طلای الهی را به واسطه این وظیفه شناسی کسب کرده‌اند.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر نهادینه‌سازی ویژگی شهدا در جامعه و لزوم بهره‌گیری از سیره آنان گفت: یکی از این ویژگی‌ها، خدمت به محرومین است که حضور بسیجیان در اردوهای جهادی تداعی کننده اخلاص و ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان است.

حجت‌الاسلام جمالی شهدا را نتیجه زندگی برگرفته از تعالیم الهی دانست و  افزود: شهدا در تمام مراحل زندگی ایمان و اخلاص را رعایت کردند و به آنچه خداوند به آنان وعده کرده بود ایمان داشتند و به واسطه همین ایمان پای در راه خدا گذاشتند. روحیه شهادت طلبی و ولایت‌پذیری شهدا ستودنی بود.

حجت‌الاسلام جمالی با تاکید بر اینکه امروز وظیفه هر ایرانی آزاده این است که قدردان رشادت‌های جوانان و ایثارگرانی باشد که از جان خود گذشتند تا در مقابل تجاوزهای دشمن ایستادگی کنند، گفت: امروز هم در جنگ نرم بایستی با حرکت در مسیر شهدا در مقابل دشمن بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: ایستادگی مردم در مقابل دشمنان، چه در زمان 8 سال دفاع مقدس و چه امروز که تحریم‌های ناعادلانه‌ای را علیه ملت ما وضع می کنند، نعمتی بزرگ، حقیقتی انکارناپذیر و رمز موفقیت ملت ماست.

مداحی برادر سعید رحیمی و اهدای لوح سپاس به خانواده شهید از سایر برنامه‌های این محفل معنوی بود.



انتهای پیام/
ارسال نظرات