دستیار و مشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اقتدار نظام وابسته به اقدامات هوشمندانه ناجا در کشور می‌باشد.
کد خبر: ۸۸۸۷۰۹۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج،‌  سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید از یگان‌های  انتظامی استان خراسان رضوی و در جمع  معاونین و فرماندهان فرماندهی انتظامی این استان با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت و تهدیدات استان، گفت: استان خراسان رضوی با داشتن ظرفیت‌های  بسیار و فرصت‌ها و تهدیدات بیشمار، از موقعیت منحصر به فردی  در بین استانهای  کشور برخوردار است و ویژگی‌های  خاص این استان در صورت فقدان برنامه ریزی‌های متناسب می‌تواند تبدیل به بحران‌ها و چالش‌های  بسیاری شود.

وی افزود: گستردگی نوع و میزان استفاده دشمن از فن آوری‌های نوین  فراتر از استفاده آن در  داخل کشور است  و فن آوری‌های نوین علیرغم  ایجاد فرصت‌های بسیار می‌توانند  منجر به پیدایش بستر تهدیدات جدی برای امنیت استان و کشور شود.

دستیار و مشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: خراسان رضوی یکی از مناطق راهبردی کشور است و وجود جمعیت کثیر حاشیه نشین  و مهاجر از کشورهای همسایه  معضل بزرگی برای استان می‌باشد و وقتی لایه‌های مختلف مسائل اقتصادی، فرهنگی و سایر معضلات بر هم منطبق شد، آنگاه تهدیدات  و مشکلات تبدیل به  تهدیدات چندبعدی  و مجموعه‌ای از تهدیدات در قالب تهدیدات هیبریدی  یا تهدیدات ترکیبی خواهد شد.

سرلشکر صفوی با تبیین راه حل‌های  مقابله با تهدیدات و چالش‌های امنیتی استان  خراسان رضوی، تصریح کرد: تقویت قرارگاه مشترک اطلاعاتی و عملیاتی در استان می‌تواند منجر به فهم مشترک از مسائل و اشراف و هماهنگی  اطلاعاتی بیشتر شود که از نتایج آن طرح ریزی‌های عملیاتی برای پیشگیری، مقابله و حتی  پیش بینی‌ها در بحران‌های اقتصادی است.

وی اظهارداشت: بایستی با نگاه به آینده، روند نا امنی‌ها و امنیت پایدار در استان  و ظرفیت پیش بینی، رصد و سناریو سازی برای چالش‌های پیش رو را ایجاد کرد و در این ظرفیت سازی  بیشتر از  توان علمی اساتید و دانشگاه‌ها برای فهم و درک راه حل‌های  مقابله با چالش‌های اجتماعی  و حل مسائل استفاده کرد.

به گزارش تسنیم،مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا  با بیان آنکه  اقتدار نظام وابسته به اقدامات هوشمندانه ناجا در کشور می‌باشد، بر دقت و هوشمندی بیشتر  تاکید کرد و افزود: برای تعادل سازی و تعادل بخشی در ظرفیت‌ها به استان خراسان رضوی نیازمند تدوین نقشه جامعی هستیم.

سرلشکر صفوی در ضرورت تدوین نظام نامه جامع امنیتی استان خاطرنشان کرد: بایستی برای دغدغه  برخورد با نا امنی به سناریو سازی بپردازیم و در این راستا می‌بایست به تدوین نظام نامه امنیتی و حاشیه نشینی  در استان خراسان رضوی  توجه کافی شود و در آن تمامی اقدامات هم راستا سازی شود.
ارسال نظرات