مسئول بسیج سازندگی شهرستان آمل در خصوص تسهیلات به کارآفرینان گفت: در سال گذشته 148 نفر از تسهیلات بسیج سازندگی بهره مند شدند که معادل 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بوه است.
کد خبر: ۸۸۸۷۰۹۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی وتبلیغات سپاه ناحیه آمل ،احمدعلی یگانه ،مسئول بسیج سازندگی شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج در خصوص تسهیلات به کارآفرینان گفت: در سال گذشته ۱۴۸ نفر از تسهیلات بسیج سازندگی بهره مند شدند که معادل ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوه است.

وی بیشتر این تسهیلات را در عرصه های تولیدی عنوان کرد و بیان داشت: پرورش قارچ ،زنبور عسل ،بلدرچین ،صنایع تبدیلی ،صنایع دستی ،دام سنگین ،پرورش گیاهان دارویی ،پرورش ماهی گرم آبی و سردآبی ،پرورش شترمرغ ،گلخانه ، کود هیدروپونیک و.. می باشد.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان آمل به پرداخت وام به زندانیان تازه آزاد شده اشاره کرد وافزود: با همکاری اداره کل زندانیان سه نفر از زندانیانی که آزاد شدند از تسهیلات بسیج سازندگی استفاده کردند و به کار مشغول شدند ،۶ نفر از اداره میراث فرهنگی و پنج نفر از صندق زنان روستایی جهاد کشاورزی و بقیه افراد از بسیجیان بودند.

وی جامعه هدف بسیج سازندگی را افرادی دانست که در عرصه اقتصادمقاومتی فعالیت می کنند و تصریح کرد: اشخاصی که به کار تولید و اقتصاد مشغول هستند با دارا بودن شرایط لازم و عضو بسیج عادی می توانند از وام ها بهرمند شوند.

یگانه نظارت بر وام ها را در ۲ مرحله اظهار کرد و بیان داشت: قبل از پرداخت تسهیلات برای دیدن شرایط و موقعیت بازدید خواهیم داشت و اگر تایید شود وام ها در دو مرحله و در بازدید های مختلف صورت خواهد گرفت.

وی به نقش بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: هدف اصلی بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی است ،مجله ای تحت عنوان منهای نفت در کشور و استان ارائه می شود که به معرفی اشخاص موفق در زمینه کارآفرینی می پردازد تا انگیزه لازم برای افراد در این راه صورت بگیرد.

احمد علی یگانه در خصوص میزان تسهیلات به خبرنگارافتخاری بسیج گفت: حداقل وام سه میلیون و سقف آن ۳۰ میلیون می باشد ؛البته مشاوره رایگان به افراد علاقه مند به کارآفرینی با و معرفی افراد موفق در زمینه اقتصاد مقاومتی از دیگر تسهیلات بسیج سازندگی است.

وی طرح بسیج همگام با کشاورز را مطرح کرد و ادامه داد: کانون بسیج کشاورزی و منابع طبیعی با همکاری مهندسان متخصص و جهادکشاورزی به کلاس های تخصصی در زمینه مبارزه با آفات ، بیماری ها ،برنج کاری ،کاشت محصولات ،نحوه برداشت ،نگهداری بهتر محصولات پرداختند که کمک شایانی به کشاورزان بود و در سال گذشته با افزایش بیشتر تولیدات همراه بوده است.

یگانه در خصوص این طرح افزود: امسال سهمیه کانون برای جذب مهندسان ۳۵ نفر بود که کانون ۴۵ نفر از مهندسان را برای این فعالیت قرار داده است .


ارسال نظرات
پر بیننده ها