خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه همه شهدا، شهدای مادرانشان هستند گفت: مادر از دیدگاه اسلام یعنی جهاد در عرصه فرهنگی که حضور در جنگ تنها بخشی از کار فرهنگی زنان و مادران مسلمان و انقلابی است.
کد خبر: ۸۸۸۷۰۲۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در یادواره لشکر فرشتگان، نکوداشت زنان مجاهد و انقلابی که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، اظهارداشت: قدرها یا اندازه ها بعد از جمع بندی به نتیجه یا قضا می رسند.

وی عنوان کرد: آنچه برای تحقق انسان به معنی صحیح انسان بالفعل انواع سلسله علل و معلولی هستند که در نتیجه حاصل می شود. خانواده ها نقش مهمی در کمال یک انسان دارند.

عبادی بیان داشت: آنچه از جهت تاثیرگذاری روی نسل ذکر می شود متعدد است و عواملی چون وراثت، تعلیم، تربیت و محیط را می توان نام برد.

وی تاکید کرد: نقش زن در این چهار عامل کاملا می درخشد و اینکه از واژه زن به مادر تعبیر می شود. نقش مادر صرفا در جهت تولد فیزیکی فرزند نیست بلکه خیلی گسترده تر از این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: "ام" در زبان عربی در جاهای مختلف کاربرد دارد " ام القری"، " ام الکتاب" و غیره معنی تولد ندارد بلکه به معنی این است که سرنوشت سایرین به آن بستگی دارد.

وی با بیان اینکه اگر وراثت در فرزند نقش دارد؛ وراثت مادر در فرزندش بسیار قوی است خاطرنشان کرد: اگر تعلیم در سازندگی انسان شایسته تاثیر دارد معلم ، مادر است.

عبادی ادامه داد: هنگامی کودک وارد مدرسه می شود نه تنها زبان مادری می داند بلکه درس های زیادی پشت سر گذاشته است و از مادر اعمال، رفتار و مفاهیم را فرا می گیرد.

وی با بیان اینکه تغذیه در انسان نه تنها در جهت جسمی بلکه در مسائل روحی و فکری تاثیر دارد گفت: فرزند از مادر تغذیه می کند نه تنها از نظر ویتامین ها و ترکیب مواد غذایی که در شیر مادر است بلکه از لحاظ تکامل انسانی و بعد معنوی که هنوز دانش بشر آن را کشف نکرده است سهم مادر را نمایان می کند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: مادر در وراثت، تعلیم، تغذیه و تربیت فرزند حرف اول را می زند .

وی با اشاره به جایگاه زنان و مادران مجاهد خاطرنشان کرد: لشکر فرشتگان و شهدای زنان در شرایط خاصی و شهادت در برهه خاص خلاصه نمی شود چون مادران در تمام شهادت ها ذی سهم و شریک هستند.

عبادی با بیان اینکه در شیوه و اصول دین اسلام مادر نقش خودش را در همه صحنه ها ایفا می کند افزود: اگر کسانی پیدا می شوند که شایستگی حضور در صحنه کربلا یا در میادین جهاد را دارند و در پشت سر مهدی (عج) می ایستند سهم مادرانشان محفوظ است.

وی با تاکید بر اینکه همه شهدا، شهدای مادرانشان هستند گفت: مادر بودن تنها در این خلاصه نمی شود بلکه مادر از دیدگاه اسلام یعنی جهاد در عرصه فرهنگی که حضور در جنگ تنها بخشی از کار فرهنگی زنان و مادران مسلمان و انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: سهم لشکر فرشتگان تنها این نیست که از لحاظ فیزیکی در جنگ حاضر شوند بلکه پرورش شهدا، علما، مسلمانان و فضلا است که به حق امام راحل فرمودند " از دامن زن است که مرد به معراج می رود".

شایان ذکر است، چهارمین یادواره شهدای لشکر فرشتگان با حضور مادر شهید مدافع حرم شهید محمدرضا دهقان امیری و به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان در سالن قلم چی بیرجند برگزار شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 13 نفر از زنان مجاهد مسلمان و انقلابی استان تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها