حجت الاسلام سرافراز گفت: جهاد کبیر به مفهوم استکبار ستیزی و عدم تبعیت از دشمن در همه عرصه ها و میدان هاست.
کد خبر: ۸۸۸۷۰۱۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه سرمربیان صالحین بسیج شهرستان شهرکرد با استادیار در سالن جلسات نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام کریم سرافراز در این جلسه با اشاره به اهمیت فعالیت حلقه های صالحین بسیج و رسالت خطیر آنها در تربیت و تعالی بسیجیان طراز انقلاب اسلامی، به تبیین شاخصه های انقلابی بودن از منظر فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، برای انقلابی بودن پنج شاخص را تبیین فرمودند، که عبارتند از: پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب، هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال همه جانبه ی کشور، حساسیت برابر دشمن و کار دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از دشمن و تقوای دینی و سیاسی.

حجت الاسلام سرافراز، ضمن تشریح این شاخص های مهم، اظهار کرد: عدم تبعیت از دشمن همان تعبیر جهاد کبیر است که مقام معظم رهبری از آن یاد کردند و در زمینه عدم اعتماد به دشمن فرمودند: "هر فردی و هر جریانی که برای اسلام و به نام اسلام کار می کند، اگر به آمریکا اعتماد کرد، خطای بزرگی مرتکب شده و سیلی‌اش را خواهد خورد؛ کمااینکه خوردند. در همین چند سال اخیر جریانهای اسلامی، به‌خاطر مصلحت‌اندیشی، به‌خاطر عقل سیاسی - اسمش را می گذارند عقل- به‌خاطر تاکتیک که می گفتند این حرکت تاکتیکی است، با آمریکایی‌ها رفیق شدند، به آنها اعتماد کردند، چوبش را خوردند، سیلی‌اش را خوردند و حالا دارند مصیبتهایش را تحمّل می کنند. هرکسی با نام اسلام در جهت اسلام حرکت می کند، اگر به آمریکا اعتماد بکند، خطای بزرگی مرتکب شده".

وی، در ادامه بیان داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم و مسئولان باید خطوط فاصل با دشمن را در نظر داشته باشند و این حد و مرز برجسته باشد.

این مقام مسئول، استکبار ستیزی را از مبانی اصلی انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: جهاد کبیر به مفهوم استکبار ستیزی و عدم تبعیت از دشمن در همه عرصه ها و میدان هاست.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: حلقه های صالحین بسیج می توانند با پررنگ کردن خطوط فاصل بین دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، غفلت برخی از جریانهای داخل کشور از این موضوع را یادآور شده و نگذارند حد و مرزهای جبهه خودی با دشمن کم رنگ یا ضعیف شود.

وی، خاطرنشان کرد: فردی انقلابی است، که در عرصه های مختلف اعم از؛ هنر، صنعت، علمی، اقتصادی، بازرگانی، سیاسی، اجتماعی و ...، باید منافع نظام و ملت و کشور را مد نظر قرار داده و ارزش های اساسی انقلاب را حفظ کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، مسئله آتش به اختیار در امور فرهنگی را که مقام معظم رهبری بیان فرمودند مورد اشاره قرار داد و گفت: آتش به اختیار در امور فرهنگی، اقدام آگاهانه، عالمانه و مدبرانه در امور فرهنگی است که متأسفانه شاهد برخی اخلال ها در دستگاه های فرهنگی هستیم و نیاز است دلسوزان انقلاب در این عرصه همت گماشته و در سطح جامعه بصیرت بخشی کنند.

وی، هجمه دشمن در عرصه جنگ نرم را سنگین دانست و گفت: نجات نسل جوان در مقابله جنگ نرم دشمن اجر و پاداش مجاهدت در جبهه جنگ سخت را دارد و می تواند سلامت جامعه را تضمین کند.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام مسلم رئیسی، مسئول تعلیم و تربیت بسیج ناحیه مقاومت شهرستان شهرکرد به ارائه گزارشی از فعالیت حلقه های صالحین پرداخت.
ارسال نظرات