امیر حسین محمودی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این حق مردم است که بدانند! در قرارداد های جدید کل امتیاز میادین نفتی را به شرکتهای خارجی واگذار می کنند، آن هم به مدت ۲۵ سال!
کد خبر: ۸۸۸۶۹۶۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،امیر حسین محمودی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه پاکدشت گفت: ابتدای عرایض خود یاد و خاطره ی شهدای کشتار خونین مسجد گوهرشاد را گرامی می دارم. و به مقام شامخ آیت الله شیخ محمد تقی بهلول که در آن زمان مهمترین نقش را در آگاه ساختن مردم به عهده داشتند ادای احترام می کنم. امروز که در امنیت و آرامش حاصل از خون شهدای انقلاب اسلامی هستیم نباید فراموش کنیم که برای تک تک ارزش های اسلام و انقلاب مردم قهرمان کشور ما از خون خود گذشتند. 1600 تن از زوار حرم رضوی در چنین ایامی بخاطر مخالفت با کشف حجاب رضاخانی به خاک و خون کشیده شدند و ما امروز هم به پاس خون های مقدس آنها در مقابل آنهایی که مانند اسلاف مستکبر خود بر طبل بی حیایی و بی عفتی جامعه می کوبند باید پاسدار این ارزش ها باشیم.

 حجاب مرد و زن هر دو به یک اندازه اهمیت دارند و دین مبین اسلام جامعه ی اسلامی را به رعایت این وظایف و حقوق امر می کند. گرچه هرکس در چهارچوب قوانین اسلام اجازه دارد نوع پوشش خود را مشخص کند و هیچ کسی نمی تواند این را بر دیگری تحمیل کند.

 امروز که دست بیگانه را در زندگی اجتماعی  مردم به وضوح ملاحظه می کنیم باید مواظب باشیم تا این ایادی ظلم نتوانند به راحتی در اظهارات و مواضع ما مقاصد خود را بیابند. چه کسی از اکران فیلم های پوچ و مضحک و در بردارنده مضامین منحط سود می برد؟ چه کسی از ایجاد فضای دشمنی و نفاق در میان مسئولین و مردم سود می برد؟ چه کسی از حمله و تخریب نهاد های انقلابی که به نص صریح فرمایشات معمار کبیر انقلاب حضرت امام رضوان الله علیه و امام خامنه ای هر کدام در جای خود مهمترین نقش را برای انقلاب بازی می کنند سود می برد؟

 تا دیروز شورای نگهبان مورد هجمه قرار می گرفت و امروز نوبت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. چه شده است که امروز بلافاصله بعد از نمایش عظیم قدرت موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که در رأس آن سپاه بود ناگهان اظهاراتی در تخریب این نهاد انقلابی بر زبان مسئولین می آید؟ آقایان ما شما را امین نظام می دانیم و بنا بر وظیفه ی کلکم راع و کلکم مسئول به این نهی از منکر می پردازیم که دارید اشتباه می کنید!

 کما اینکه در فرصت های قبل نیز هر بار بسیج دانشجویی بوی خطر را برای دولت و ملت احساس کرده است صریحا بنا بر وظیفه ی خود مسئولین را مورد خطاب قرار داده و مشکلات را بیان کرده است. امروز که در آستانه ی روز بهزیستی و تأمین اجتماعی هستیم خوب است که به این موضوع اشاره کنم؛ متأسفانه با اقدامات نسنجیده و غیر کارشناسی در طرح تحول سلامت و افزایش چشمگیر تعرفه های درمانی در گام سوم این طرح، منابع بیمه تأمین اجتماعی که حاصل دسترنج کارگران عزیز ما هست دچار بحران شد به طوری که هزینه های این بیمه از منابع آن پیشی گرفت. بیمه سلامت نیز از این قاعده مستثنی نیست. و نشانه بخش کوچکی از بحران مالی این صندوق را می توان در انتشار 8 هزار میلیارد تومان اوراق قرضه شبه ربوی برای جبران بدهی به بیمارستان ها مشاهده کرد.

 وزارت بهداشت، وزارت رفاه و اعضای شورای عالی بیمه بایستی در پیشگاه ملت نسبت به هدر دادن منابع ملی پاسخگو باشند!

 در دوران تحریم، شرکت های خارجی نفتی از ایران رفته بودند و دولت می خواست با استفاده از فضای پس از برجام آنان را دوباره به ایران برگرداند. نظر دولت این بود که شرکت های خارجی میل به مشارکت  مجدد در ایران را ندارند و ما باید قرار داد های نفتی را برای آنها جذاب کنیم. اما به چه قیمت؟ برای بازنگری بر قرارداد های نفتی کمیته های محرمانه و کار های بی سر و صدا را شروع کردند. هر بار کسی سوال می پرسید آقایان می گفتند محرمانه است. هدف آقایان از مخفی نگه داشتن مفاد این قرارداد ها چیست؟ در قرارداد جدید چه اتفاقی در حال وقوع است؟

 انگار این دولت دولت محرمانه هاست! از برجام بگیرید تا قرارداد با شرکت در آستانه ورشکستی پژو، از قرارداد جنجالی هواپیما تا IPC همه قرارداد ها محرمانه بسته می شوند و بر خلاف نص قانون اساسی حتی در مواقعی نمایندگان مجلس را نیز از محتوای آنها خبردارد نمی کنند! مسئولان عالی نظام که هیچ..

 این حق مردم است که بدانند! در قرارداد های جدید کل امتیاز میادین نفتی را به شرکتهای خارجی واگذار می کنند، آن هم به مدت 25 سال! قضیه فقط به این ختم نمی شود. 50 درصد محصول میدان متعلق به طرف قرارداد است و آنها می توانند در خارج از کشور این 50درصد را در لیست دارایی شان ثبت کنند. جالب اینکه ایران حتی برای افزایش یا کاهش محصول خود به هر دلیلی باید از شرکت خارجی اجازه بگیرد و در غیر اینصورت موظف به پرداخت خسارت است! در مقابل این شرکت اجازه دارد هر وقت خواست کار را رها کند و از ایران برود.. آقایان کجاست غیرت ملی؟ انگار برگشته ایم به دوران عجز و زبونی پهلوی اول در مقابل بیگانگان.

 این شرکت توتال که وزیر محترم نفت با آن قرارداد بسته اند همان شرکتی ست که چند سال پیش آمد و روی میادین نفتی  پارس جنوبی ایران تحقیقات گسترده ای انجام داد و بعد یک دفعه از ایران رفت و همه آن اطلاعات مهم و محرمانه را در اختیار قطر که مهمترین رقیب ایران محسوب می شد قرار داد! مگر آن خیانت شرکت توتال باعث نشد که قطر به جای استخراج از لایه گازی مشترک، از لایه گازی متعلق به کشور ایران استخراج کند؟ انسان مومن عاقل چند بار از یک سوراخ نیش می خورد؟ دلیل اعتماد مجدد به این شرکت خائن چیست؟ این کار های ماجرای شرکت نروژی استات اویل را در ذهن تداعی نمی کند؟

 با توجه به اینکه نمونه اصلی قرارداد در اختیار کارشناسان و افکار عمومی قرار داده نشده است، گمانه زنی ها افزایش می یابد که آیا دولت قصد کرده برای 25 سال آینده کشور را به دام تعهداتی بیندازد که خاطرات امتیازات قاجاری را زنده کند؟

 رسیدن به خودکفایی و پیشرفت صنعتی صرفا یک رویا نیست. یک آرمان است و تفکر انقلابی هدفش رسیدن به همین آرمان هاست که به گفته شهید مظلوم آیت الله بهشتی ما انقلاب کردیم که واقعیت های موجود را تغییر دهیم! امروز تصمیم بگیرید که کدام راه را انتخاب می کنید، که فردا باید در پیشگاه خداوند متعال، امام عصر ارواحنا له الفدا و ملت بزرگ ایران پاسخگو باشید.

والسلام علیکم

ارسال نظرات