مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتی:

چادر سدی محکم در برابر تهاجم فرهنگی غرب

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتی با بیان اینکه چادر سدی محکم در برابر تهاجم فرهنگی غرب است، گفت: زنان و دختران نجیب ایرانی برای حفظ حرمت و احترام خود و برای سالم سازی محیط اجتماعی خویش و برای دور نگه داشتن خود و جامعه از آلودگی از حجاب برتر استفاده می کنند.
کد خبر: ۸۸۸۶۹۱۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ شاد با تأکید بر رعایت عفاف و حجاب، اظهار داشت: در آیات و روایات و روش عملی زنان مسلمان همواره چادر یا پوششی شبیه آن مورد استفاده بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به آیات قرآن کریم و روایاتی و احادیث موجود می توان یک قاعده کلی استنباط کرد و آن قاعده این است که هر چقدر زن با نامحرم کمتر ارتباط داشته باشد و خود را از انظار نامحرمان دور کند برای او و جامعه بهتر است.

شاد افزود: در بین پوشش ها نیز آنچه زن را بهتر می پوشاند و نظرهای کمتری را متوجه او می کند حجاب برتر و همان چادر است.

وی ادامه داد: امروز دشمنان اسلام از راه‌های مختلف می خواهند زشتی محرمات و معاصی و منزلت حیا، عفت و چادر را از بین ببرند از همین رو به شیوه های مختلف در اذهان جوانان القا می کنند که ارزش شخصیت و تمدن در لباس‌های زننده و آن چنانی است.

شاد اضافه کرد: در چنین موقعیتی باید زنان و دختران مسلمان هوشیار باشند و با پوشش مناسب و شایسته خویش پاسخ دندان شکنی به این خود باختگان بدهند و دیگران را نیز به پوشش برتر تشویق کنند.

وی با بیان اینکه همیشه نباید به جوانب سختی مسائل توجه کرد، افزود: ما باید نسبت به مسائلی که دشمن رابه وحشت می اندازد حساس باشیم و بکوشیم تا آنها را تقویت کنیم و چادر یکی از آنها است.

شاد با بیان دلایل برتری چادر اظهار داشت: یکی از دلایل برتری چادر بر سایر پوشش ها این است که هویت ما بوده و از گذشتگان و ایرانیان باستان به ما رسیده است.

وی عنوان کرد: اظهار نظر در مورد هر علم و حرفه و کاری باید از سوی متخصص آن فن و رشته باشد و در مسائل اسلام با آن همه وسعت و ابعاد مختلف نیز باید به نظر مراجع عظیم الشأن که متخصصان و دین شناسان واقعی هستند مراجعه کرد و از نظر آنها نیز چادر حجاب برتر است.

شاد با اشاره به اینکه چادر مشکی به منزله حرمت و احترام است، گفت:چادر ادب، کرامت، حیا و عفت و مرز آداب است و نشان می دهد که در این محدوده باید حریم نگه داشت و به صاحب حرم با دیده احترام و ادب نگریست و زنان در واقع با چادر بین خود و مردان نامحرم مرزی عاقلانه ایجاد می کنند.

ارسال نظرات