خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران از آغاز به کار فعالیت گروه های جهادی دانشجویی استان در مناطق محروم خبر داد و گفت: امسال بیش از دوهزار دانشجو در 85 گروه جهادی فعالیت می کنند.
کد خبر: ۸۸۸۶۸۹۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عبداله شادی افزود: این گروه های جهادی در همه فصول سال فعالیت دارند ولی بنا به ماموریت و شرایط مناطق محروم فعالیت گروه ها متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه شعار گروه های جهادی «خدمت صدقانه بدون منت» است، اظهارداشت: گروه های جهادی استان از هشت سال گذشته فعالیت خودشان را آغاز کردند که اکنون این گروه های با رویکردهای عمرانی، آموزشی، علمی، توانمندسازی ئ ترویجی و ... ساناندهی شده و فعالیت می کنند.

 

شادی از راه اندازی گروه جهادی حقوقی استان برای اعزام به مناطق محروم خبر داد و بیان کرد: این گروه جهادی برای مطالبه گری مسائل حقوق مناطق محروم راه اندازی شده است تا مشکلات و مسائل مردم محروم را مطالبه و حل کند.

وی با اشاره اجمالی به فعالیت گروه های عمرانی دانشجویی در مناطق محروم، اضافه کرد: گروه های جهادی عمرانی سال گذشته 22 خانه محروم را ساخته و تحویل دادند که امسال تا آغاز مهر تعهد کردیم 41 خانه در مناطق محروم استان ساخته شود که البته ممکن است این تعداد خانه به 50خانه افزایش یابد.

این مسئول بسیجی با بیان اینکه گروه های جهادی استان رشد کمی و کیفی داشتند، علت آن را تاسیس گروه های جهادی با تجه به رشته های تخصصی و توجه به ظرفیت های دانشگاهی برای حضور اساتید و دانشجویان و همچنین مخاطب سازی دانست.

شادی مخاطب سازی را انگیزه مهم بسیج دانشجویی در تشکیل گروه های جهادی دانشجویی خواند و تاکید کرد: متاسفانه عده ای تصور می کنند تفکر مردم داری و مردم یاری سپاه و بسیج مختص مناطق محروم و مردم این مناطق است در حالی که چنین نبوده و با مخاطب سازی تلاش داریم این تفکر در همه اقشار و سطوح جامعه تسری یابد.


 

وی در ادامه اعزام 20گروه پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، مشاوره و ... را به مناطق محروم از دیگر فعالیت امسال دانشجویان جهادی عنوان و بیان کرد: تعدادی از این گروه ها در مناطق هوراند و مراغه و ... فعالیت دارند.

شادی در ادامه به دیگر فعالیت بسیج دانشجویی استان در خصوص طرح ولایت دانشجویی، کنگره شهدای دانشجو، اردوهای تشکیلاتی، ستاد استقبال دانشجویان جدیدالورود و ... اشاره و به گزارشی اجمالی از آن ها پرداخت.

ارسال نظرات