در نشست تخصصی نمانام های تولیدات ایرانی-اسلامی مطرح شد/5
تلقانی گفت: از لحاظ اقتصادی همه کارشناسان بر این باورند که مناطق آزاد اگر زیرساخت هایش استاندارد و به هدف اصلی اش نزدیک شود، اقتصاد ایران تکان خواهد خورد.
کد خبر: ۸۸۸۶۸۸۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، سحر تلقانی صاحب تولیدی و برند کیمیای سحر در نشست هم اندیشی بحران حجاب ایرانی-اسلامی در خصوص مشکلات و معضلات بزرگ بازار ایران خصوصا در مورد تولید کنندگان عفاف و حجاب گفت: یکی از کارهایی که باید تبلیغات گسترده ای در مورد آن صورت گیرد، نحوه پوشش بانوان متناسب با محلی که حضور دارند است. این مرحله باعث می شود که خانم های ایرانی با در نظر داشتن عرف و هنجار هر بخشی درآنجا حضور پیدا کنند، البته که این مسئله برای خانم هایی که پوشش چادر هم دارند صدق می کند چرا که تفکرات بر این اساس است که یک چادر پوشیده می شود و هیچ پوشش دیگری معلوم نیست. در خصوص خانم هایی که مانتویی هستند هم بیشتر نمود پیدا می کند که باعث به وجود آمدن حتی علاقه به پوشش در دل آن ها می شود.

از تولیدکننده به مبارز اقتصادی تبدیل شده ام

وی افزود: 6 سال پیش در ایران به عنوان طراح لباس فعالیت داشتم ولی در حال حاضر به عنوان مبارز در میدان جنگ با دشمن همانند یک سرباز نبرد می کنم چراکه هیچ چهارچوب مناسبی برای حجاب در ایران وجود ندارد. علی ایحال توانستم چند تولیدی کوچک با تعدادی اشتغال زایی محدود در آن به وجود آورم.

نه با حمایت دولت بلکه با حمایت مردم پیشرفت داشتم

این تولیدکننده البسه اسلامی بیان کرد: همانطوری که دوستان در جلسه عنوان کردند حمایت دولتی به هیچ وجه نبوده و من با حمایت مردم از محصولاتم توانستم قدمی بردارم و پیشرفتی را در حوزه پوشاک اسلامی ایرانی داشته باشم.

مناطق آزاد بهترین بازار برای صادرات کالای ایرانی است

تلقانی اظهار داشت: از لحاظ اقتصادی همه کارشناسان بر این باورند که مناطق آزاد اگر زیرساخت هایش استاندارد و به هدف اصلی اش نزدیک شود، اقتصاد ایران تکان خواهد خورد. در خرمشهر مجموعه برلیان که اتفاقا از جمله فروشگاه هایی است که در حوزه عفاف و حجاب فعالیت می کند، تنها توانسته است کارهایی را شکل دهد. من هم به اندازه توان خودم توانستم در مناطق آزاد برند کیمیای سحر را گسترش دهم تا اتفاقات خوب در مورد حجاب در کشور رخ دهد. متاسفانه با نبود حمایت های دولت و مسوولین با افزایش اجناس قاچاق در این مناطق دوستان ما نه تنها برای پوشاک اسلامی بلکه برای هیچ قشری از پوشاک و لباس جای جولان و پیشرفت نیست.

قاچاق را گردن مردم جنوب نیاندازید

وی در ادامه گفت: صحبت از ریشه کن کردن اجناس قاچاق می شود و به مردم جنوب که در تنگنا زندگی می کنند اهرم فشار می آورند که از راه زراعت و کشاورزی درآمد داشته باشند. اما مسوولین نمی دانند که زمین زراعی نیست، بستر کشاورزی وجود ندارد به همین دلیل آن ها با آوردن اجناس ته لنجی نیازهای زندگیشان را تامین می کنند. همین دلیل می شود که تولید کنندگان ما به دلیل واردات اجناس ته لنجی و قاچاق برای مبارزه با آن ها مواد اولیه را پیش خرید کنند. البته با پیش خرید، لباس منی که مثلا روی آن نگین کار شده است، تمام خرج کارهای لباس کنده می شود و من شرمنده مشتری هایم می شوم.

ارسال نظرات