به همت عضو بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه؛

"ماسک احیای تنفسی" برای اولین بار در ایران ساخته شد

عضو بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه گفت: این ماسک تنفسی احیا از خروج و نشست هوا از اطراف ماسک هنگام تهویه پیشگیری می‌کند همچنین امکان ساکشن همزمان با ادامه تهویه و رساندن اکسیژن در آن وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۸۶۸۵۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، رسول کاویان نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مسئول گروه رشته هوشبری دانشکده پیراپزشکی این دانشگاه است.

این عضو بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه موفق به اختراع "ماسک احیا تنفسی" شده و این اختراع در سازمان ثبت اختراعات کشوری به ثبت رسیده است.

در این مصاحبه با وی به گفت‌وگو نشستیم تا راجع به اختراع خود و کاربرد آن برای ما توضیحاتی دهد.

رسول کاویان نژاد، عضو بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه درباره ساخت و کاربرد این ماسک تنفسی گفت: "ماسک احیای تنفسی" ابزاری جهت برقراری راه هوایی اولیه مطمئن‌تر و مؤثرتر در بیماران با نارسایی تنفسی و ایست تنفسی است که همزمان به منظور ساکشن در هنگام تهویه بیمار نیز کاربرد دارد.

وی ادامه داد: ماسک ساخته شده باعث می‌شود که یک ارتباط دهنده در مجرای لوله اتصال دهنده در دهان بیمار قرار گیرد و باعث خروج هوا به حداقل ممکن ‌شود.

کاویان نژاد، زمینه اختراع خود را حوزه پزشکی و درمان، اداره راه هوایی در بیماران با نارسایی و ایست تنفسی دانست و گفت: طراحی این ماسک به این شکل است که از خروج و نشست هوا از اطراف ماسک هنگام تهویه پیشگیری شده همچنین امکان ساکشن همزمان با ادامه تهویه و رساندن اکسیژن وجود دارد.

این عضو بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: برقراری سریع اداره راه هوایی دقیق‌تر و مطمئن‌تر، کاهش خروج هوا از اطراف ماسک، توانایی انجام کار با آن برای افراد مبتدی و عموم همچنین خارج کردن ترشحات همزمان با تهویه ریوی بیمار از مزایای این ماسک است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این دستگاه مشابه خارجی ندارد و برای اولین بار در دنیا توسط ما ساخته شده است، تصریح کرد: تجاری سازی این دستگاه در حال انجام است و پس از این مرحله، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تولید انبوه خواهد رسید.

کاویان نژاد، درباره کاربرد "ماسک احیای تنفسی" تاکید کرد: این دستگاه در بیمارستان‌ها، تمام بخش‌های بالینی، اورژانس‌های پیش بیمارستانی و حتی بیمارانی که در منزل با نارسایی و ایست تنفسی مواجه هستند همچنین درمکان‌هایی نظیر استخرهای شنا و مکان‌های خطرناک کاری کاربرد دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار