امام جمعه شهرکرد با ابراز تأسف از بیکارشدن کارگران باسابقه در چهارمحال و بختیاری، از مسئولین خواست فرصت های خدمتگزاری را هدر ندهند.
کد خبر: ۸۸۸۶۸۱۷
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد 23 تیر ماه سال 1378 سالروز حضور حماسی مردم در خنثی سازی فتنه کوی دانشگاه در آن سال را یادآور شد و گفت: فتنه سال 78 تحت عنوان آزادی نشریات در کوی دانشگاه غوغایی ایجاد کرد و چند روز کشور را درگیر و ذهن جامعه را مبتلا کرد اما در نهایت با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و حضور مردم همانند فتنه 88 که در نهم دی به صحنه آمدند و آن فتنه عظیم را خنثی کردند، در 23 تیر 78 هم اجتماع عظیم در تهران شکل دادند و آن فتنه را نیز خنثی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، مردم را سرمایه‌ای مهم برای نظام و انقلاب دانست و تاکیدکرد: حضور همراه با بصیرت و بینش و هوشیاری مردم در صحنه های مختلف و خنثی کردن فتنه ها یکی پس از دیگر نشان از مقبولیت مردم نسبت به امام و ولایت و نظام و جمهوری اسلامی است که این نعمت بر مردم گوار را باد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: آن فتنه‌گرانی که فتنه 78 را ایجاد کردند بعضی از آن‌ها در فتنه ده سال بعد، فتنه 88 نیز نقش داشتند و بسیاری از آن‌ها نیز به بیگانه پناهنده شدند و درحال حاضر در دامن بیگانه همچنان به خیانت‌ها و جنایت‌های خودشان علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهند.

خطیب جمعه شهرکرد در ادامه به آزادسازی موصل و خبرهای خوبی که از شکست تروریست‌ها در منطقه شنیده می شود اشاره کرد و به بیان نکات مهمی در رابطه با آزادسازی شهر موصل عراق پرداخت و گفت: اولین نکته نقش فقاهت و مرجعیت است که در همه عرصه ها محسوس بوده و نمونه بارز آن در مسئله عراق است که نقش مرجعیت و فتوای مرجعیت توانست مردم و نه تنها مومنین و اهل ایمان بلکه شیعه و سنی را برای مبارزه با تروریست در کنار هم قرار دهد و همه به فرمان مرجعیت لبیک گفتند و بسیج بزرگ مردمی به تأسی از ایران اسلامی و با پیوند خوردن به نیروهای مسلح عراق شکل گرفت و ایران اسلامی و جبهه مقاومت نیز پشت سر آن ها قرار گرفت و امروز شاهد این دستاوردعظیم هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان نقش بسیج مردمی را دومین نکته در آزادسازی موصل دانست و گفت: مردم عراق با الگو گیری از جمهوری اسلامی ایران بسیج مردمی را شکل دادند که این بیان گر اهمیت و جایگاه بسیج در درون ایران اسلامی است که باید هم بسیجیان و هم آحاد مردم و مسئولان قدر بسیج این شجره طیبه موثر و نقش آفرین را بدانند و بسیج تضعیف نشود و خدایی نخواسته برخی‌ها بسیج را تضعیف نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام نقش وحدت در یک کشورا سومین نکته مهم در این دستاورد عظیم خواند و تصریح کرد: ملت ایران ایستادگی در مقابل دشمنان را حول محور وحدت تجربه کرده و همیشه در کشور متمرکز بوده و بسیاری از فتنه‌ها را به همین روش خنثی کرده و این روش امروز درس بزرگی برای کشورهای منطقه شده است و عراق یک نمونه درسی که از شما گرفته همین وحدت و آزاد سازی موصل و پیشرفت‌ها در سایه وحدت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: همه اقوام و مذاهب در کشور عراق با وحدت و بسیج همگانی تنها به یک چیز نگاه کردند و آن نجات کشورشان از خظر بزرگ تروریست بود که توانستند به این پیشرفت دست پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام سست بودن دشمن را یکی دیگرات نکات مهم در آزاد سازی موصل عنوان کرد و گفت: داعش خودش به تنهایی چیزی نیست چرا که داعش را دشمنان اسلام و مقاومت همچون آمریکا، صهیونیست، نوکران آمریکا و آل سعود به هم پیوستند و به وجود آوردند و اگر امروز داعش یک قدرت در منطقه شده به خاطر این که چند نفر آمدند در نقاط مختلف جنایت و خون ریزی انجام دادند نیست بلکه قدرت‌های جهانی پشت سر او بودند و اکنون نیز هستند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ادعای دروغین برخی قدرت های جهانی برای مبارزه با داعش و ترویست گفت: آمریکا و دیگر کشورهای به ظاهر قدرتمند می گویند که می خواهیم با داعش و تروریست مبارزه کنیم درحالی که داعش در اختیار خودشان و مورد حمایت و پشتیبانی خودشان است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: داعش و دیگر قدرت های جهانی با همه این اقتدارشان آن قدر سست و عنکبوتی هستند که یک کشور و جبهه مقاومت دست به دست هم می دهند و در برابر او و تمام قدرت های جهانی می ایستند و آن ها را از بین می برند

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکیدکرد: هیچ گاه دشمن را قوی و بزرگ نپندارید زیرا دشمن خدای را ندارد و بی‌پایه و بی‌مایه است اما شما خدا را دارید و پرمایه و قوی و قدر هستید بنابراین به این قدر خودتان متکی باشید که نشانه‌های این اتکا به قدرت و توان خود را در دنیا مشاهده می‌کنید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام نقش مقاومت را یکی دیگر نکات مهم در آزادسازی موصول عنوان کرد و گفت: امروز مقاومت در منطقه و چه در عراق سوریه، لبنان، فلسطین و دیگر نقاط به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شده است و می‌رود که به لطف الهی ریشه نظام سلطه و استکبار را بکند بنابراین نقش مقاومت در منطقه خیلی مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان این که بصیرت امروز مردم عراق و سوریه مسئله کم و کوچکی نیست گفت: مردم عراق و سوریه این همه سال درگیر جنگ و تروریست هستند اما همچنان ایستاده‌اند و از دولت و نیروهای نظامی و دفاعی خود حمایت و پشتیبانی می کنند که همه این ها را نیز از ایران اسلامی آموخته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: مقاومت امروز محورش ایران اسلامی است و باید ملت ایران قدر خود را بداند و این نعمت بزرگ را بیش از این قدردان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به هفته بهزیستی و تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: حقاً و انصافاً خدمات خیلی خوبی چه در مجموعه تامین اجتماعی و چه مجموعه خدمات درمانی ارائه می‌شود که واقعا باید به آن‌ها دست مریزاد گفت البته همه می دانید که شأن مردم بالاتر است و خیلی باید کارها و خدمات گسترده برای آن‌ها صورت گیرد اما آن چه که انجام شده جای تقدیر و تشکر است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام همچنین به 26 تیر سال‌روز تاسیس نهاد شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان دستگاه مهم نظارتی و بسیارکارساز در اسلامیت نظام است که به لطف الهی ایستاده و تا امروز به خوبی نقش خودش را ایفا کرده است.

امام جمعه شهرکرد گفت: تشکیل شورای نگهبان حاکی از تدبیر زیبای حضرت امام خمینی (ره) بود تا همچنان این نهاد ناظر بر اسلامیت نظام باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه بااشاره به این که در آستانه شکل گیری دولت دوازدهم هستیم خطاب به رئیس جمهور و مسئولان توصیه کرد: مشکلات و توقعات مردم زیاد است و انتظار مردم و همه دلسوزان نظام از مسئولان این است که نگذارند وقت‌ها و فرصت ها برای خدمتگزاری هدر برود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به خبرها و گزارش‌هایی که از بیکارشدن برخی کارگران از کارخانجات استان به گوش می‌رسد خاطرنشان کرد: متأسفانه هم اکنون در گوشه و کنار شاهد بیکاری افراد شاغل در کارخانجات با سابقه‌های بالای کاری در استان و صدمه دیدن برخی کارخانه ها هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: متأسفانه گاهی خبر می‌رسد کارگری که 20 سال کمتر و بیشتر در یک کارخانه‌ای کار کرده، حالا بعد از گذشت این سال‌ها عذر او را می خواهند و به او می گویند که برو بیمه بیکاری بگیر و یا در جای دیگر مشغول به کار بشو که این‌ها واقعا درست نیست و ما نباید شاهد چنین مسائلی باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: از جمله وعده ها و برنامه‌هایی که رئیس جمهور قول آن را به مردم دادند همین بود که اشتغال و تولید را جزو برنامه‌های اولیه قرار می‌دهند که انتظار این است که به این وعده‌ها عمل کنند تا شاهد این گونه مسائل نباشیم.

امام جمعه شهرکرد در پایان به 25 شوال سالروز شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: توصیه همه ائمه اطهار(ع) و امام صادق(ع) به مسلمانان این بوده است که امام زمان تان را بشناسید و در آن راه باشید تا معرفت الله نصبتان شود و موفق به طاعت پروردگار بشوید.

ارسال نظرات