حجت الاسلام ماندگاری گفت: اگر انقلاب اسلامی ایران تا الان محکم و استوار ایستاده است تنها بخاطر این است که امت اسلامی تا جایی که توانستند نگذاشتند که حرف ولی فقیه بر زمین بماند.
کد خبر: ۸۸۸۶۷۹۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در جمع فعالان فرهنگی و مسئولین ستاد یادواره های شهدا شهرستان شاهرود با بیان اینکه مجالس شهدا سه پذیرایی دارد با اشاره به آیه 26 و 27 سوره یس گفت: پذیرایی اول مجلس شهدا حسرت است، ثروت، مقام، ریاست، شهرت، جمال و ... که در این دنیاست هیچ کدام قابلیت برده شدن به آن دنیا را ندارد پس قابل حسرت هم نیست اما شهید همه مقامات خود را به دنیای دیگر نیز می برد.

وی اظهار کرد: در آیه 26 و 27 سوره یس آمده است که شهدا می گویند ای کاش قوم و خوییش من جایگاه من را می دانستند و می دانستند که خدا چگونه از من پذیرایی می کند و از کرامت کنندگانم قرار داده است، و یا در آیه 69 سوره نساء آمده است که انبیا، اوصیا، اولیا و شهدا در بهشت جایگاه ویژه دارند و این حسرت خوردن دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پذیرایی دوم مجلس شهدا اتمام حجت کردن با من، شما و تمام حاضران در این جلسه است افزود: شهدا امروز ما را دعوت کرده اند تا با ما اتمام حجت کنند که جاده شهادت و شقاوت دو جاده متفاوت از یکدیگر است و نمی شود که انسان در جاده شقاوت حرکت کند اما به شهادت برسد.

ماندگاری با تاکید بر اینکه اولین شرط جاده شهادت صداقت است تصریح کرد: در آیه 23 سوره احزاب آمده است که "از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند" یعنی تنها کسانی پای خط شهادت می مانند که صداقت داشته باشند و دروغ نگویند در غیر این صورت تسویه می شوند و به مقام شهادت نمی رسند.

وی اضافه کرد: شهدا یاران استاندارد مهدی فاطمه عجل الله هستند و در روایات داریم خیلی از شهدا هنگام ظهور امام زمان برای یاری آن حضرت سر از خاک بر می دارند به یاری امام زمان می شتابند اما ما که به ظاهر زنده ایم شاید به گرد آنها هم نرسیم.

کارشناس برنامه سمت خدا با بیان اینکه ولایت شرط دوم جاده شهادت است گفت: در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است که روز قیامت از تمام نعمت هایی که به ما داده شده است سوال می شود و پرسیده می شود که آیا برای استفاده از هر نعمتی مثل آب از هدایت ولایت استفاده شده است یا خیر؟

ماندگاری با تاکید بر اینکه شهدا بهترین استفاده و بهره را از ولایت بردند و مصداق عینی شعار "رهسپاریم با ولایت تا شهادت " بودند عنوان کرد: اما برخی که منافعشان اقتضا نمی کرد در میانه راه شعار را عوض کردند و به تیپ انقلاب زدند و نمونه آن وقع حوادث و فتنه سال 88 بود.

وی ادامه داد: اگر دست امیرالمومنین علی علیه السلام بسته و دست فاطمه زهرا شکسته شد تنها به خاطر این بود که مردم مدینه حرف پیغمبر خدا را بر روی زمین گذاشتند، اگر سر امام حسین علیه السلام بالای نیزه رفت هم بخاطر این بود که مردم کوفه حرف امام حسین را بر زمین نهادند اما اگر انقلاب اسلامی ایران تا الان محکم و استوار ایستاده است تنها بخاطر این است که امت اسلامی تا جایی که توانستند نگذاشتند که حرف ولی فقیه بر زمین بماند.

استاد حوزه علمیه سومین ویژگی جاده شهادت را مجاهدت و استقامت عنوان و اظهار کرد: عده ای دیروز انقلابی بودند اما انقلابی بودن مهم نیست انقلابی ماندن مهم است، باید استقامت و مجاهدت کرد و ممکن است شرایط امروز بسیار سخت تر و دشوارتر از گذشته باشد و هر چه جلوتر برویم هجمه ها سنگین تر و شدیدتر هم می شود، در این میان عده ای ممکن است در این مسیر کم آورده و از ادامه مسیر منصرف شوند که اگر تعداد این افراد زیاد شود خدای نکرده «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»

رئیس ستاد سیره شهدا کشور با بیان اینکه پذیرایی سوم مجلس شهدا غربت است گفت: غربت شهدا یعنی اینکه عده ای از شهدا استفاده ابزاری می کنند، در سخنان خود از شهدا صحبت می کنند، دیدار خانواده شهدا می روند و عکس شهدا را قاب می کنند اما راه شهدا را نمی روند و به دنبال شهدا حرکت نمی کنند، این غربت شهداست، مانند غربت امام حسین علیه السلام که روز عاشورا میلیون ها نفر برای آن حضرت سینه می زنند اما روز برداشت کسی در راه امام حسین علیه السلام حرکت نمی کند این غربت امام حسین است.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری با انتقاد از برخی مسئولان که در صحبت های خود از رهبری صحبت می کنند اما در عمل به گونه ای دیگر رفتار کرده و دل معظم له را خون می کنند گفت: مقام معظم رهبری بارها به مسئولان فرمودند که به دشمن اعتماد نکنید اما نتیجه اعتماد به دشمن این شد که در برجام سرمان کلاه رفت، امتیازهای نقد را دادیم و تنها چند وعده دریافت کردیم.

وی با اشاره به امضای مخفیانه سند 2030 یونسکو توسط مسئولان و تعهداتی که ایران در این سند داده است اظهار کرد: الفاظی که در این سند آمده است قشنگ و مورد توجه است و 17 هدف اصلی را در با الفاظی زیبا بیان کرده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از بندهای این سند حفظ جایگاه خانواده است که در ظاهر عبارتی خوب است افزود: در همین سند 2030 سه مصداق "مرد، زن، بچه"، "مرد، مرد، بچه" و "زن، زن، بچه" را برای خانواده تعریف کرده اند که مصداق دوم و سوم یعنی همجسنگرایان نیز جزو خانواده محسوب شده و باید از آنها حمایت شود.

رئیس ستاد سیره شهدا کشور ادامه داد: با مفهومی که در سند 2030 از خانواده ارائه شده است یعنی یک مرد اجازه داشته باشد با مرد دیگر و به همین نسبت یک زن اجازه داشته باشد با زن دیگر ازدواج کند و این ترویج عینی همجنسگرایی است.

وی با بیان اینکه حمایت از اقشار آسیب پذیر نیز یکی دیگر از بندهای سند 2030 است بیان کرد: منظور از اقشار آسیب پذیر خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، بدون سرپرست خانوار و ... نیست بلکه در متن سند نوشته شده است که اقشار آسیب پذیر یعنی هم جنس بازان.

کارشناس برنامه سمت خدا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره سند 2030 تاکید کرد: معظم له بیان کردند که ما قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را داریم، نیازی نداریم که یونسکو و سازمان ملل برای ما سند تحول در آموزش بنویسند اما باز برخی تاکید دارند که این سند باید اجرا شود در حالیکه طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش خود ما که به مراتب جامع تر و کامل است رها شده است.

ماندگاری با تاکید بر اینکه سند 2030 ریل گذاری بیگانگان در سیستم آموزشی کشور ما است گفت: داستان حسین فهمیده بی سر و صدا از کتاب درسی دانش آموزان حذف می شود، مفاهیم جنگ، مجاهدت و مقاومت از کتب درسی که هیچ سازگاری با ذائقه دشمن ندارد به بهانه اینکه این مفاهیم ترویج خشونت برای دانش آموزان است حذف می شود در حالیکه دفاع از میهن در هر آیین و مرامی آمده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها