خبرهای داغ:
یکی از اساتید حوزه گفت: دین اسلام به عنوان کامل ترین دین در همه زوایای زندگی مادی و معنوی، دنیوی و اخروی و درتمام حوزه های فردی و اجتماعی حضور جدّی دارد.
کد خبر: ۸۸۸۶۷۷۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
اسلام کامل‌ترین دین در تمام زوایای زندگی و حوزه‌هاست
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، نشست اعتقادی، معنوی، اخلاقی حوزه زینب کبری(س) با حضور شورای حوزه، فرماندهان پایگاه‌ها و مسئولین نظارت و تأیید صلاحیت پایگاه در مکان سالن جلسات حوزه برگزار شد.

یکی از اساتید حوزه در این نشست که با موضوع نقش اعتقاد به خدا در زندگی برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای خلقت انسان، اولین انسان حجت خدا و پیامبر بوده است.

روحانی عنوان کرد: دین، همزاد انسان است و بشر از آغاز زندگی بر روی زمین به اقتضای فطرت پاکش و تأمین نیاز روحی و ارضای حس مذهبی، پیوسته به دین با اشکال گوناگون گرایش داشته و به نوعی خداپرست بوده است هر چند این حس مذهبی را گاهی به دلیل انحراف از مسیر فطرت با تقدیس و پرستش غیر خدا ارضا کرده است.

وی افزود: دین اسلام به عنوان کامل ترین دین در همه زوایای زندگی مادی و معنوی، دنیوی و اخروی و درتمام حوزه های فردی و اجتماعی حضور جدّی دارد.

این استاد حوزه با اشاره به وضعیت افراد نسبت به دین بیان کرد: افراد به دو دسته موافقان و مخلفان تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: موافقان نیز چهار گروه هستند دین‌مدار که علاوه بر اعتقاد نگرش ها و دستورات دین را در همه ابعاد زندگی محور قرار می‌دهند.

روحانی اضافه کرد: دین باور (پذیرش قلبی دین)، دین دار (التزام سطحی به دین) و دین شعار (شناسنامه‌ای)نیز از دیگر گروه‌های موافقان هستند.

وی خاطرنشان کرد: مخالفان نیز به سه دسته بی‌توجه به دین، دین‌گریز و دین‌ستیز تقسیم می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات