در راستای ارائه خدمات درمانی به افراد محروم ارائه شد

خدمات رایگان چشم پزشکی در درمانگاه قائم سپاه بوشهر به نیازمندان

بوشهرـ مسئول بسیج جامع پزشکی استان بوشهر گفت: کار امروز به عنوان کلینیک چشم پزشکی بسیج جامع پزشکی است که در راستای ارائه خدمات درمانی به افراد محروم و با بضاعت کم و عمدتا مددجویان کمیته امام (ره) و سازمان بهزیستی است.
کد خبر: ۸۸۸۶۶۶۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ دکتر فولادوند مسئول بسیج جامع پزشکی استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار سپاس اظهار کرد: خدمات بسیج جامع پزشکی به مفهوم عام و گسترده در حوزه سلامت و حوزه خدمات، پیشگیری و خدمات درمانی در حوزه سلامت و خدمات فرهنگی و اجتماعی ارائه می دهد.

وی افزود: کار امروز به عنوان کلینیک چشم پزشکی بسیج جامع پزشکی است که در راستای ارائه خدمات درمانی به افراد محروم و با بضاعت کم و عمدتا مددجویان کمیته امام (ره) و سازمان بهزیستی است.

فولادوند گفت: این گونه کلینیک ها در طول سال انجام می شود و سال های قبل نیز این گونه کیلینک ها در مرکز استان و در مناطق مختلف و حتی روستایی برگزار می شدند.

مسئول بسیج جامع پزشکی استان بوشهر با اشاره به برپایی بیمارستان های صحرایی اظهار کرد: بیمارستان های صحرایی در یک مدت مشخص که عمدتا بین 5 تا 7 روز می باشد در مناطق دور افتاده و با برخورداری کم تر برگزار می شوند.

وی افزود: در سال های گذشته، 3 بیمارستان در مناطقی مثل تنگ ارم دشتستان و شهرستان گناوه داشته ایم و به صورت مرتب و مکرر برگزار می شود.

فولادوند اذعان داشت: در بیمارستان های صحرایی معمولا از همه متخصصین دعوت می شود و بین 10 الی 12 تخصص مختلف را به یک سری امکانات تشخیصی مثل رادیولوژی، سونوگرافی در بیمارستان صحرایی مستقر می کنیم و به مردم خدمات ارائه می کنیم.

وی افزود: این خدمات که شامل دارو، ویزیت، رادیولوژی، سونوگرافی و سایر اقداماتی که در این بیمارستان ها ارائه می شود به صورت رایگان می باشد.

فولادوند بیان داشت: جدایی از بیمارستان های صحرایی که به صورت چندین تخصص مختلف و در طول یک هفته برگزار می شود، کلینیک های تک تخصصی مانند کلینیک چشم پزشکی که امروز در بیمارستان حضرت قائم(عج) در حال خدمات رسانی است ارائه می کنیم.

وی افزود: با هماهنگی که با کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی استان انجام داده ایم، تعدادی از مددجویان این دو سازمان که به خدمات چشم پزشکی نیاز دارند 2 الی 3 هفته قبل ثبت کرده اند و از روز گذشته ( 22 تیرماه)  با حضور در در این بیمارستان، خدمات رایگان چشم پزشکی به آن ها ارائه می شود.

مسئول بسیج جامع پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام مراجعه کنندگان 2 الی 3 هفته قبل از برپایی این کلینک ها، با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان بهزیستی و کمیته امداد، به افراد نیازمند اطلاع داده می شود تا در تاریخ معین شده به بیمارستان مراجعه کنند و از خدمات رایگان استفاده کنند چرا که اگر به صورت عمومی اعلام می شد امکان اینکه افرادی که خدمات به تمام بیماران به خصوص نیازمندان ارائه نشود زیاد بود به همین منظور سازمان بهزیستی و کمیته امداد با اطلاع رسانی به افراد نیازمند و با برنامه ریزی که انجام داده ایم به صورت منظم در حال خدمات رسانی رایگان به افراد نیازمند هستیم.

فولادوند گفت: روز گذشته خدمات پزشکی به صورت رایگان به مدد جویان سازمان بهزیستی ارائه شد و امروز این خدمات برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) ارائه می شود.

وی افزود: در طول مدتی که دکتر دریاباری بیماران را معاینه می کنند، افرادی که کاندیدای عمل جراحی هستند و باید عمل جراحی روی آن ها صورت بگیرد ثبت نام می شوند و با دریافت برگ ارجاع در نوبت عمل قرار می گیرند که در موارد بعدی که از دکتر دریاباری یا چشم پزشکان دیگری که دعوت می کنیم بیماران را به تدریج در نوبت عمل می گذارند و تحت عمل جراحی قرار می گیرند.

فولادوند اظهارکرد: در مواردی که کیلنیک های چشم پزشکی برپا می شود همانند شهر اهرم که با حضور 5 فوق تخصص برگزار شد به برخی از بیماران عینک رایگان ارائه می شود.

مسئول بسیج جامع پزشکی استان بوشهر افزود: دستگاه های دولتی مانند دانشگاه علوم پزشکی، معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی، بیمارستان حضرت قائم دوم دریایی سپاه و هلال احمر از نظر نیروی انسانی و پزشکی و پرستاری، تجهیزات و برخی هزینه های دیگر از ما پشتیبانی می کنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار