به‌دنبال احیای کامل موقوفات در مازندران هستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مازندران موقوفه گسترده‌ای دارد، گفت: موقوفات آن‌گونه که به‌حق باشد احیا نمی‌شود و با کمک همه دستگاه‌های دولتی به‌دنبال احیای موقوفات و دریافت عواید وقف هسیم که تاکنون تنها دو نهاد سپاه و اطلاعات بدهکاری خود به اداره اوقاف را کامل پرداخت کردند.
کد خبر: ۸۸۸۶۶۰۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل جدید اداره اوقاف و امور خیریه استان مازندران به دیدار آیت‌الله معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائم‌شهر رفت.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در این دیدار با بیان اینکه کارهای زیادی از محل موقوفات در مازندران انجام شده است، اظهار کرد: آمبولانس بیمارستان امام خمینی، دستگاه سی‌تی‌اسکن، دستگاه«M.R.I» و چند قفسه سردخانه و دستگاه‌هایی برای اتاق عمل از محل  درآمد موقوفات هزینه شده است.

وی افزود: خیلی از موقوفات مقید به مکان است و ما نمی‌توان در جایی دیگر هزینه کرد چرا که حرام شرعی است و باید طبق نیت واقف اجرا شود.

مدیرکل جدید اداره اوقاف و امور خیریه استان مازندران تصریح کرد: نخستین موقوفه کشور در شهر تهران است که 1230 سال سابقه و قدیمی‌ترین موقوفه ساری نیز 237 سال قدمت دارد.

حیدری با بیان اینکه مازندران موقوفه گسترده‌ای دارد، اظهار کرد: موقوفات آن‌گونه که به‌حق باشد احیا نمی‌شود و با کمک همه دستگاه‌های دولتی به‌دنبال احیای موقوفات و دریافت عواید وقف هسیم که تاکنون تنها دو نهاد سپاه و اطلاعات بدهکاری خود به اداره اوقاف را کامل پرداخت کردند.

وی ادامه داد: وقتی شخصی از اصل مال خود را وقف می‌کند مسؤولیت ما سنگین‌تر می‌شود چرا که باید نیت واقف را به اجرا برسانیم

مدیرکل جدید اداره اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان این دیدار از  آیت‌الله معلمی خواست به‌واسطه آبرویی که برای اسلام و اهل بیت گذاشته است، خادمان اداره اوقاف را از دعای خیر خود محروم نکند تا پیشرفتی در اجرای نیت خیر واقفان و حفاظت از بقاع متبرکه داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها