وضعیت نگران‌کننده حجاب و عفاف در جامعه باید پایان یابد

امام جمعه بابل با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی عفاف و حجاب، گفت: وضعیت نگران کننده عفاف و حجاب با حضور جهادی مردم برای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب باید پایان یابد و همه در این عرصه بسیج شوند.
کد خبر: ۸۸۸۶۵۹۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نماز جمعه بابل با تسلیت پیشاپیش سالروز شهادت امام صادق(ع)، اظهار کرد: امام  صادق(ع) شیعیان را زینت اهل بیت داسنت که باید از نظر مراتب علمی و فقهی سرآمد بر همه جامعه باشند ضمن اینکه بر لزوم وحدت با اهل سنت تاکید می‌فرمودند.

وی با تاکید بر برپایی مراسم ویژه شهادت امام صادق(ع)، افزود: به واسطه امام صادق ما شیعیان را جعفری می‌نامند زیرا ایشان ارکان شیعه را تکمیل کرد و ماندگاری شیعه به برکت امام صادق و امام باقر است و دسته‌های عزاداری و تجمعات نشان دهنده اوج ارادت ویژه به امام صادق(ع) باشد.

امام جمعه بابل با تبریک آزادسازی موصل و بازگشت کامل این شهر به دامن ملت عراق، تصریح کرد: شهر موصل دومین شهر کشور عراق است که عملیات ظفرمندانه ارتش و نیروهای مردمی طی 100 روز با کشته شدن عناصر تکفیری و خطرناک تروریستی آزاد شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: مرجعیت عالی عرق با فرمان جهاد برای دفاع از عراق، سبب بسیج نیروهای مردمی شد و اقتدار خود را نشان داد و دشمن از این اقتدار که مردم عراق با مقاومت و بدون حضور عناصر غربی به این پیروزی دست یافت، ناراحت است.

این مسؤول یادآور شد: دشمن در صدد است تا این اقتدار را در شیعه بشکند و برخلاف میل آمریکایی‌ها که با حضور چندین ساله خود هزینه‌های سنگینی را بر مردم عراق تحمیل کردند، اراده ملت عراق با نمایش فرهنگ مقاومت این پیروزی بزرگ را رقم زد.

وی ادامه داد: بر خلاف تصور برخی در کشور که همواره بر مذاکره با دشمن و ارجح بودن دیپلماسی تاکید می‌کنند اما این مقاومت و سلاح مردم عراق پیروزی اخیر را رقم زد.

امام جمعه بابل اضافه کرد: امروز پیروزی جبهه مقاومت در سوریه هم یکی پس از دیگری شهرهای بزرگ سوریه را از چنگال ترورریست‌ها و عناصر تکفیری خارج می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان سیا بزرگ‌ترین نگرانی خود را جمهوری اسلامی و فرهنگ مقاومت منتشر شده از ایرانی‌ها می‌داند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از پیروزی فرهنگ مقاومت و نظام اسلامی به عنوان پرچمدار این صحنه نگران هستند.

وی افزود: از نخستین روزهای انقلاب آمریکایی‌ها می‌خواستند نظام ما را محو کنند اما خداوند بر عظمت نظام اسلامی افزود و امروز نفوذ فرهنگ اسلامی توسعه می‌یابد و دور نیست که فرهنگ اسلامی با پرچمداری نظام اسلامی سراسر دنیا و تا آمریکا را در بر بگیرد و سبب سرنگونی نظام سلطه غرب و استکبار جهانی شود.

روحانی با تاکید بر آتش به اختیار شدن در حوزه فرهنگ، گفت: دستور مقام معظم رهبری برای آتش به اختیار یک تکلیف است و هر کسی و در هر جایی که قدرت دارد باید در عرصه فرهنگی گام بردارد، برخی‌ها یک تنه یک مجموعه را گرد آوردند و با وجود مشکلات مالی برکت مالی دارند و مشغول به کار فرهنگی هستند، تکلیفی متوجه همه اعم از روحانیت و غیر روحانیت است و باید همه کار فرهنگی کنند.

امام جمعه بابل با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی عفاف و حجاب، تصریح کرد: وضعیت نگران کننده عفاف و حجاب با حضور جهادی مردم برای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب باید پایان یابد و همه در این عرصه بسیج شوند.

وی با انتقاد از متن درج شده در صفحه نخست یکی از روزنامه‌های محلی در شمال، گفت: متن و عکس درج شده در صفحه نخست روزنامه‌ای در مازندران علیه فرهنگ عفاف و حجاب  ناراحتی مردم در روز عفاف و حجاب را فراهم کرد، مسؤولان فرهنگی و  متولیان این امر از خواب غفلت بیرون بیایند تا این افراد جسارت پیدا نکنند و مسؤولان قضایی هشدارهای لازم را به این افراد بدهند تا صحنه‌هایی نگران کننده‌تر را شاهد نباشیم.

امام جمعه بابل همچنین روز بهزیستی، تامین اجتماعی و سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی را گرامی داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها