خبرهای داغ:
همایش بررسی راهکارهای برون رفت از اعتیاد و آسیب های اجتماعی معتادان با حضور معتمدین محل و کارشناسان در جلسه کارگروه تخصصی قرارگاه جواد الائمه(ع) در مسجد بقیة الله شهر قائم بررسی شد.
کد خبر: ۸۸۸۶۵۷۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در همایش «راههای پیشگیری از اعتیاد» که با حضور محمدعلی مختاران فرمانده ناحیه بسیج امام حسین(ع) برگزار شد، ابتدا علی سعادتمند فرمانده حوزه بسیج شهید باهنر با بیان اینکه خانواده ها نقش مهمی در ایفای کاهش آسیب های اعتیاد دارند، اظهار داشت: مسائل دردناکی در خانواده های دارای معتاد رخ می دهد که بسیار فاجعه بار است و لذا از موسسات و نهادهای فرهنگی و اجتماعی و خیرین دعوت شده تا در این همایش به همفکری درباره مسائل مهم مربوط به اعتیاد بپردازند.

همایش «پیشگیری از اعتیاد» در محله شهرقائم قم برگزار شد

دکتر عبدی از کارشناس مشاور در زمینه اعتیاد نیز در این همایش با بیان اینکه ورود به مناطق آلوده و رفع مشکلات آنها از موضوعات بسیار مهمی است و با آموزش های لازم می توان در کاهش آن سهیم بود، خاطرنشان ساخت: 90 درصد افرادی که درمان می شوند احتمال بازگشت آنها بسیار بالا است ولی بهترین موضوع پیشگیری افراد از عدم اعتیاد به مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: سنین نوجوانی و جوانی در معرض اعتیاد هستند و اولین قدم در اعتیاد آنها سیگار کشیدن است؛ کانون های اصلاح تربیت و مدارس با فضا سازی های مناسب مهارت های لازم را به این سنین آموزش دهند.

آریایی مهر رئیس مرکز ترک اعتیاد شهرک محلاتی قم نیز با اشاره به اینکه فعالیت انجمن معتادان گمنام گفت: این انجمن با رویکرد تعامل بیشتر با افراد معتاد تاسیس شده و تاکنون 60 گروه برای آقایان و 3 گروه برای خانم ها تشکیل داده است.

وی افزود: انجمن معتادان گمنام در هر ماه 350 جلسه برگزار می کند گفت و پس از تشکیل این جلسات هر فرد به عنوان سرگروه و برگزار کننده جلسات بعدی معرفی می شود.

«نریمان»نماینده کلانتری 28 شهرقائم نیز نیروی انتظامی را پرچم دار مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: مرکز مشاوره و مدد کاری ناجا به صورت تخصصی فعالیت می کند؛ فرد معتاد را نباید طرد کنیم زیرا همانند یک کودک که به بیماری مبتلا شده است و با مراجعه به پزشک بهبود می یابد، افراد معتاد را با نگاه بیمار در جامعه ببینیم .

وی افزود: افراد معتمد با ارائه مشخصات فروشندگان مواد مخدر ما را یاری کنند و متقابلا عملکرد نیروی انتظامی نسبت به اقدامات صورت گرفته در این زمیه به آنان ارائه می شود.

حجت الاسلام رضایی مسئول موسسه بصائر نیزبا اشاره به اینکه موسسه با رویکرد اسلامی و با بهرمندی از فرمایشات اهل بیت (ع) در زمینه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کند گفت: این موسسه با معلمان استان و ائمه جماعات مساجد استان در ارتباط است و با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در قالب طرح امین300 نفر از این قشر را در چگونگی برخورد با جوانان، آموزش داده است.

رضایی با بیان اینکه مربیان ورزشگاه ها نیز در طرح های مختلفی مورد حمایت و آموزش قرار می گیرند، افزود: طرح اراده های آسمانی ویژه نوجوانان دارای پدر و مادر معتاد نیز با رویکرد حمایت مالی و معنوی این قشر آسیب پذیر، تشکیل شده است.

مسئول موسسه بصائر اظهار داشت: با ورود به حلقه های صالحین بسیج خواستار ارئه خدمات مشاوره ای در امر اعتیاد هستیم و تاکنون کتاب ها و بروشور های مختلفی در سطح مساجد و پایگاه ها توزیع شده است.

این همایش به همت حوزه شهید باهنر قم و قرارگاه جواد الائمه برگزار شد و در نظر دارد با پیگیری مصوبات و موضوعات مطرح شده، کار گروهای تخصصی مبارزه با اعتیاد را در استان دایر نماید.

همایش «پیشگیری از اعتیاد» در محله شهرقائم قم برگزار شد


ارسال نظرات
پر بیننده ها