معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که شعارها و تهدیدات اسرائیل اهمیت چندانی برای حزب‌الله ندارد و این مسئله صرفا برای بالا بردن روحیه اسرائیلی‌ها و تأثیر گذاشتن بر مردم حامی مقاومت است.
کد خبر: ۸۸۸۶۵۲۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس به خاطر شرایط موجود نمیتواند در جولان سوریه ، ارتش وابسته و مزدوری مانند ارتش «لحد» (که در جنوب لبنان تشکیل داده بود) ایجاد کند.

قاسم به مناسبت یازدهمین سالگرد جنگ 33 روزه لبنان در گفتگو با رادیو «النور» گفت: شعارها و تهدیدات اسرائیل اهمیت چندانی برای حزب الله ندارد؛ زیرا این مسئله برای بالا بردن روحیه اسرائیلیها و تأثیر گذاشتن بر مردم حامی مقاومت است.

وی با بیان این مطلب افزود: «ما در سال 2006 پیروزی بزرگ، کوبنده و مهمی را کسب کردیم که قدرت بازدارنده مهمی را ایجاد کرد و سبب شد که [اسرائیل] دیگر دست به حماقت نزند؛ زیرا دیگر عکس العمل [حزب الله] را میدانست و از این سالها برای افزودن قدرت پیشرفته خود استفاده کردیم.

جانشین دبیر کل حزب الله درباره نقش سوریه در محور مقاومت نیز تأکید کرد: سوریه پس از اینکه مرحله دوم طرح خاورمیانه جدید را شکست داد، توانست موقعیت خود را به عنوان یکی از ستونهای محور مقاومت تثبیت کند.

قاسم همچنین درباره جنگ با اسرائیل اظهار داشت: تفاوت سال 2011 تا 2017 در این است که ما در آغاز بحران نظراتی داشتیم که شامل تحلیل و پیش بینی بود، ولی امروز از پیروزی واقعی، فعلی و شکستهای پیاپی گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره و همه گروههایی سخن میگوییم که قصد داشتند وضعیت سوریه را تغییر دهند.

وی در پایان تأکید کرد: ما امروز وضعیت بهتری داریم و دیگر از سوریه مقاوم نمیترسیم، ولی راهکار سیاسی زمان بر است و ما در میدان [نبرد] در پی چیزی هستیم که این راهکار را پایه ریزی کند.

ارسال نظرات