امام جمعه کلاته خیج:

مهمترین بنیان فرهنگی در سد نفوذ دشمنان مسئله عفاف و حجاب/دریای عمیق و مواج و پر برکت عفاف در حال خشک شدن

حجت الاسلام شکری گفت: مهمترین بنیان فرهنگی که سد بزرگی در مقابل نفوذ دشمنان است مسئله عفاف و حجاب است. عفاف و حجاب تنها متعلق به زنان نیست بلکه تمام افراد و اقشار جامعه را در بر می گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۶۴۲۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸

امام جمعه کلاته خیج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرودبا اشاره به 21 تیرماه سال 1314 سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رضاخان بعنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری اظهار کرد: به دلیل کشتار زائرین زیادی ( تقریبا هزار نفر ) در سال 1314 در کنار حرم امام رضا (ع) آن روز را روز عفاف و حجاب نام گذاری کردند. این جنایت از سوی رضاخان زمینه قیام مردم برای مسئله عفاف و حجاب را فراهم کرد.

حجت الاسلام حمیدرضا شکری افزود: بعد از آنکه رضاخان از ترکیه آمد تصمیم به کشف حجاب گرفت و گفت که مردان باید کلاه شاپو بر سر بگذارند و زنها نیز باید حجاب خود را بردارند . افراد و اشخاص و علمای بزرگی برای مقابله با این مسئله تبعید شدند و افرادی زیادی نیز به شهادت رسیدند . افراد زیادی در حرم امام رضا (ع) مورد کشتار قرار گرفتند.

وی ادامه داد: افراد مدافع حجاب تصور می کردند که در کنار حرم امام رضا (ع) در امنیت خواهند بود ، اما در تمام صحن ها و حتی کنار ضریح آن حضرت (ع) آنقدر افراد کشته شدند که خون از کنار ضریح آن حضرت (ع) جاری شد . چرا ؟ برای اینکه در آن روز حجاب چنان در جامعه نهادینه شده بود که هیچ کسی اجازه نمی داد این حریم صریح پروردگار شکسته شود.

شکری تصریح کرد: شمس الملک همسر رضاخان در خاطره اش می گوید(در آن شبی که رضا خان به ما دستور داد که فردا همه شما باید در دانش سرای عالی کشف حجاب کنید تا صبح در خانواده جنگ و دعوا و گریه بود!) زنی که از خانواده متدین نبود اینچنین رفتاری در مقابل این دستور داشت. وی خاطر نشان کرد: فرهنگ حجاب تا عمق جان افراد جامعه نفوذ داشت. عناصر خبیثی که برنامه ریز این مسئله بودند می دانستند که اگر بخواهند بر جامعه و زنان و مردان آن مسلط باشند و این کشور را با تمام منابع و امکاناتش در اختیار بگیرند و چپاول کنند راهی ندارند جز اینکه بنیانه های فرهنگی این جامعه را بشکنند.

امام جمعه کلاته خیج تاکید کرد: به خدا قسم مهمترین بنیان فرهنگی که سد بزرگی در مقابل نفوذ دشمنان است مسئله عفاف و حجاب است. عفاف و حجاب تنها متعلق به زنان نیست بلکه تمام افراد و اقشار جامعه را در بر می گیرد.

وی افزود: عفاف و حجاب یعنی یک فضای سالم و مطمئن که زنان و مردان نگاه و پوشش خود را حفظ کنند. مبادا این فضا و حریم در جامعه شکسته شود و در نتیجه خدای ناکرده فساد و آلودگی ها و روابط ناسالم و خانواده ها از هم پاشیده شده در جامعه نمایان شود و آثار خود را نشان بدهد.

شکری با بیان اینکه این از نگرانی های بزرگ جامعه ما است که علمای بزرگ آن روز این نگرانی ها را درک می کردند عنوان کرد: خدای متعال در آیه مبارکه قرآن تذکر می دهد که یا رسول الله (ص) به مومنین بگو که چشمان خود را فرو ببندند و دامن های خود را حفظ کنند که این برای آنها بهتر است. به زنان بگو که چشمان خود را نگه بدارند و دامن های خود را پاک نگه بدارند و زینت های خود را در معرض دید قرار ندهند.

وی اظهار کرد: علت این توصیه ها سلامت جامعه است. آثار نکبت بار شکستن حریم عفاف و حجاب به سمت جامعه آمده است و آن آمار بالا ی طلاق و روابط نامشروع و روابط فساد است. متأسفانه آمارها نشان می دهد که هرچه زمان می گذرد سطح فساد در جامعه پایین تر می آید ما شامل اقشار نوجوان های ما را نیز در برگرفته می گیرد.

امام جمعه کلاته خیج اضافه کرد: بخش مهمی از این مسئله معطوف به غفلت و بی توجهی ما به مسئله عفاف و حجاب است. مردم نگران هستند و حقیقتاً این نگرانی همه اقشار جامعه چه مومن باشند و چه نباشند را در بر گرفته است.

وی اضافه کرد: سی سال است که مردم چشمان خود را به خصوص در این دو دهه اخیر به صدا و سیما دوخته اند که آیا فیلمی و برنامه ای در ارتباط با مسئله عفاف و حجاب ارائه و پخش می شود یا نه؟ هزینه های میلیاردی برای خوراکی هایی مانند چیپس و پفک و انواع کالاها و برنامه های ورزشی می شود.

شکری ادامه داد: رئیس سازمان صدا و سیما می گوید که ما در ایام جام جهانی فوتبال بهترین موقعیتی بود که توانستیم در هر ثانیه میلیون ها تومان از شرکت ها بگیریم و توانستیم سود فراوانی ببریم. آیا حجاب و عفاف به اندازه یک چیپس، پفک و یک کالای ساده و یک قوطی پنیر ارزش ندارد که ما سعی کنیم به تبلیغ و نشر آن بپردازیم و به خسارت هایی که بی عفتی و بی حجابی در جامعه ما به بار آورده بپردازیم و برای آن هزینه به خرج بدهیم؟ وی تصریح کرد: آیا باید منتظر باشیم تا دیگران قدم بردارند؟ و الله این خسارت بزرگی است . این رسانه ها چه جوابی در ارتباط با این امور دارند؟ رسانه ها و مربیان و خانواده ها و آموزش و پرورش و مجلس در این زمینه چه پاسخی دارند؟ گرچه مجلس محترم شورای اسلامی آن هم دیر هنگام درصدد برآمد تا مصوبه ای را در ارتباط با عفاف و حجاب تصویب کند، اما نه به آن مقدار که انتظار می رود! شایسته بود که قاطعانه همراه با درک ضرورت این مسئله و غیرتمندانه در این زمینه اقدام می شد و همراه با تصویب بعضی از مواد قانونی سعی می کرد تا حریم عفاف و حجاب را در کشور مستحکم تر کند.

شکری بیان کرد: بعضی از سازمان هایی را که از کنار قانون عفاف و حجاب با بی اعتنایی عبور می کنند الزام کند که به این قانون توجه جدی نشان بدهند. این تقاضای قاطعانه ملت ما است. حقیقتاً مردم از این صحنه ها خسته شده اند. حقیقتاً زجرآورترین امر در کنار مشکلات اقتصادی برای مومنین ما معضل شکستن حریم عفاف و حجاب است.

وی اظهار کرد: والله این مؤمنین با داشتن مشکلات اقتصادی و داشتن فرزندانی بیکار خواهان توجه جدی به مسئله عفاف و حجاب و نهادینه کردن همه جانبه آن در کشور هستند. این تقاضای عمومی آحاد ملت و مردم و نماز گزاران عزیز ما از دولت کریمه است.

امام جمعه کلاته خیج عنوان کرد: من تأسف می خورم که رییس دولت ما یک شخصیت روحانی است و میلیاردها تومان برای دریاچه ارومیه هزینه گذاشته است و قبل از انتخابات ریاست جمهوری قول داده است که این دریاچه را  احیا کند، اما عفاف و حجاب در سراسر کشور در حال خشک شدن است و کسی نگران این موضوع نیست.

وی ادامه داد: مجلس ما بودجه برای این امر نمی گذارد و هیأت دولت ما مصوبه ای در این زمینه ندارد و نگرانی در این زمینه ابراز نمی شود. البته که دریاچه ارومیه باید به همان حالت سابق برگردد. این امور برای خود مشخصه های مخصوصی دارد. دهها جلسه برای موضوع این دریاچه برگزار شده است. اما دریای عمیق و مواج و پر برکت عفاف در حال خشک شدن است. آثار این خشکی کاملا مشخص است اما کسی به فکر این مسئله نیست. تقاضای عمیق و جدی آحاد مومنین این است که این ول انگاری ها و بی توجهی در جامعه زدوده شود و ما شاهد توجه جدی همه مسئولان و قوای خدمتگزار  برای تصویب و نهادینه کردن مسئله عفاف و حجاب باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار