خبرهای داغ:
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ورزقان:

یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است‎

رئیس اوقاف و امور خیریه ورزقان اظهار کرد: یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است که قسمتی از مالش را به اجتماع و نیازمندان وقف می کند.
کد خبر: ۸۸۸۶۳۵۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، صمد صادقی، اظهار کرد: یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است که انسان مومن قسمتی از مالش را در جهت رفع مشکل موسسه‌های خدمات رسانی به اجتماع و نیازمندان وقف می‌کند که به طور دائم صرف آن شود.
وی، افزود: فعالیت در زمینه اوقاف بسیار حساس است و باید در حفظ و نگه‌داری موقوفات و توسعه فرهنگ وقف تلاش کنیم.
وی از مهم‌ترین آسیب‌های وقف گفت و خاطرنشان کرد: عدم بیان احکام و بیگانه بودن مردم با احکام وقف، عدم اجرای دقیق نیات واقفان، سهل‌انگاری برخی متولیان از مهمترین آسیب‌های وقف قلمداد می شوند.
صادقی سنت حسنه وقف را در رفع کمبودهای جامعه تاثیرگذار دانست و ادامه داد: هر کجا در جامعه مشکلی بوده با کمک واقفان و خیران وقف شده و اکنون نیز باید در راستای رفع کمبودهای جامعه سنت حسنه وقف انجام شود.
وی یادآور شد: سنت حسنه وقف باید متناسب با نیاز جامعه باشد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورزقان، ادامه داد: خداوند به واقفان ضمانت داده که اگر در راه خدا وقف کرده و موقوفات داشته باشند خود خداوند مستقیما آن را دریافت می‌کند که در این بین هیچ تضمینی بالاتر از تضمین خدا نیست و باید انسان از اموال و چیزهایی در راه خدا بگذرد که ارزشمند باشند و از این مهم نباید در موقوفات غفلت کرد.
وی افزود: از دیدگاه اسلام مالک فقط خداست و چه بهتر که انسان اموال و املاکی که به امانت نزد اوست، از طریق وقف ماندگار کند.
صادقی با اشاره عوامل موثر در حفظ مواریث وقف تاکید کرد: عملکرد اوقاف و اهمیت دادن مردم به مسائل شرعی وقف، در احیا و حفظ مواریث وقف موثر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها