خبرهای داغ:
سازمان بسیج مداحان استان اصفهان با برپایی اردوی زیارتی راهیان نور(استان های کرمانشاه و کردستان) و اعزام جمعی از مداحان به این مناطق مقدس، گام مهمی در حفظ و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای مناطق غرب کشور برداشت.
کد خبر: ۸۸۸۶۳۳۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، یکی از وظایف امروز ما در جامعه و بخصوص در مجالس مذهبی که با حضور جمع کثیری از مردم عاشق و دلباخته اهل بیت(ع) برگزار می گردد زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم است. شهدایی که برای حفظ انقلاب و ناموس و کشور در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند و جان خود را در این راه فدا کردند.

اشعار و نوحه هایی که توسط مداحان و شاعران اهل بیت(ع) در خصوص شهدای گرانقدر خوانده می شود، یکی از کارهایی است که می توان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان عزیز کشورمان انجام داد و باید برای حفظ و نگه داری از خاطرات شهدا و یاد آنان بخصوص معرفی و ترویج رفتار، اخلاق و کردار نیکو و پسندیده آنان بسیار تلاش کرد و در تمامی زمینه های لازم در مجالس مذهبی از آن ها نام برد و خوبی ها و زیبایی های آنان را برای جوانان و نوجوانان کشورمان بازگو کنیم.

بر همین اساس سازمان بسیج مداحان استان اصفهان در اقدامی زیبا تصمیم به برپایی اردوی زیارتی راهیان نور در(استان های کرمانشاه و کردستان) برای مداحان عزیز استان گرفت و با اعزام جمعی از مداحان به این مناطق یادمان شهدا، قدم مهمی را در حفظ و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای غرب کشور برداشت.

این اقدام از یکسو آشنایی مداحان با شهدا و مناطق عملیاتی همچون تپه الله اکبر، باشگاه افسران، سیران بند، شهرسقز، همچنین دیدار از موزه دفاع مقدس همدان، حضور در حسینیه شهر سقز و برپایی مراسم دعا و مناجات و دیگر مناطق در غرب کشور را فراهم کرد و از سویی دیگر باعث شد تا مداحان با شناخت این مناطق و شهدای مظلوم و عزیز آن، در جلسات خود از این شهدا گرانقدر و اقدام آنها برای حفظ انقلاب و کشور در برابر دشمن نام ببرند و اخلاق، رفتار، و ویژگی های زیبای آن شهدا را برای مستمعین خود در جلسات شرح بدهند.

این اردوی به مدت چهار روز از 17 تیر ماه الی 20 تیر ماه در معیت ستایشگران اهل بیت(ع)صورت گرفت. دراین اردوی زیارتی راهیان نور حجت الاسلام مهدی دانشمند به همراه جمعی از مداحان و شعرا از جمله، حاج مهدی منصوری، حاج رسول میرباقری، حاج اکبر خمسه، سید رضا نریمانی، سعید میرفهیمی، حامد عطریان، حمید بصیرت، سعید گلبان، محسن ناصحی و دیگر مداحان مطرح و انقلابی استان اصفهان حضور یافتند.

در این اردو راویان دفاع مقدس و پیشمرگان بسیجی کرد به بیان خاطراتی در خصوص شهدای گرانقدر این مناطق پرداختند و مداحان نیز با بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان شهدا، یاد و خاطره شهدای گرانقدر آن مناطق و همچنین شهدای هشت سال دفاع مقدس در دیگر نقاط کشور و شهدای مدافع حرم را زنده نگه داشته و به مداحی و عزاداری بر مزار شهدای عزیز کشورمان پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها