خبرهای داغ:
پس از عمری مجاهدت علمی و تبلیغی؛

آیت الله فیروزیان درگذشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ غلامرضا فیروزیان پس از عمری مجاهدت علمی و تبلیغی، صبح امروز در سن ۹۸ سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.
کد خبر: ۸۸۸۶۳۳۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان،صبح امروز دومین چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ غلامرضا فیروزیان، در سن 98 سالگی، دار فانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

این روحانی فقید، در دومین دوره معرفی چهره‌های ماندگار تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در بهمن سال ۱۳۹۰ به‌عنوان «چهره ماندگار تبلیغی» معرفی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ غلامرضا فیروزیان در سال 1298 (ه ش) در خانواده‌ای مذهبی در جنوب تهران چشم به جهان گشود؛ والدینش هر دو اهل تهران بودند. پدرش مردی متدین، باسواد و دارای طبع شعر بود. در شش‌سالگی به مکتب‌خانه رفت. هم‌چنین در سایه پدر، هرروز صبح غلامرضا و برادرانش، قرآن، مسائل شرعیّه و معراج السعاده نراقی را آموختند. بعد از مکتب‌خانه راهی مغازه عطاری پدر شد. هم‌چنین در خیاطی، نجّاری، سوهان‌کاری و تراش‌کاری مهارت‌هایی را کسب نمودند.

اولین دوره‌ی کلاس‌های مذهبی برای محصّلین ابتدائی در سال 1326 در مدرسه‌ی درب کوشک بود که مقدمه‌ی تأسیس مدارسی به نام «جامعه‌ی تعلیمات اسلامی» در اصفهان شد.

در سال 1327 به دستور آیت‌الله‌العظمی بروجردی راهی کرمان شد. در کرمان علاوه بر انتشار روزنامه‌ی «پیام حق»، مبارزه علیه فرقه‌های منحرف و خوانین ظالم آن سامان را آغاز کرد، ضمن اینکه در فعالیت‌های سیاسی و انتخابات مجلس شورای ملّی حضوری مؤثر داشت.

وی از طرف آیت‌الله کاشانی به آذربایجان و خوزستان نیز سفر کرد. اواخر تیر 1331 در اصفهان دستگیر شد. هم‌چنین پس از کودتـای  28 مـرداد نیز تحت پیگـرد  قرار گرفت. با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی، به طرفداری از نهضت، فعالیت‌های چشمگیری کرد و بر اساس همین فعالیت‌ها بود که در 19 خرداد 1343 دستگیر و ممنوع المنبر شد.

با دستگیری و تبعید امام خمینی به پاریس به‌عنوان بازوی پرتوان آیت‌الله خادمی دوره‌ی جدیدی از فعالیت‌های مبارزاتی با رویکرد فرهنگی را در اصفهان آغاز نمود.

فعالیت‌های عمده‌‌ی ایشان در «جامعه تعلیمات اسلامی» اصفهان متمرکز گردید؛ هرچند در این دوره نیز شهر‌های دیگر را فراموش نکرد. برای جلوگیری از تأسیس مدارس مختلط، تولید فیلم‌های مبتذل، طرح مسائل مخالف شرع، تدریس مسائل جنسی در مدارس و اجرای تئاترهای مستهجن در ماه مبارک رمضـان  در اصفهان  فعالیت‌های گسترده‌ای نمود.

وی سرانجام پس از عمری مجاهدت علمی و تبلیغی، صبح امروز در سن 98 سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

ارسال نظرات