مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری با قدردانی از تلاش‎های شهردار و شورای اسلامی شهر از پایان یافتن موفقیت‌آمیز پروژه ممیزی و مستحدثات املاک ساری برای نخستین‌بار در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۶۳۰۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری، یاسر قربانی طی گفت‌وگویی با بیان اینکه پروژه ممیزی و مستحدثات املاک ساری بر پایه اهداف عالی مدیریت محلی شهر و در زمینه دستیابی به درآمد پایدار و نیز ایجاد شهرداری الکترونیک به پایان رسید، اظهار کرد: به‌هنگام شدن آمار و اطلاعات موجود شهری و نقشه شهر، بهره‌برداری از اطلاعات موجود در واحد شهرسازی برای صدور پروانه ساختمانی و استفاده از اطلاعات موجود در واحد املاک برای آزادسازی معابر شهری از مزایای این پروژه است.

وی با عنوان اینکه این پروژه منطبق با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری‌های نو و با استفاده از تجهیزات و امکانات دیجیتالی پیشرفته انجام شد، افزود: این طرح دربردارنده همه المان‌های اساسی تأمین‌کننده اطلاعات در همه سیستم‌های مرتبط با املاک در شهرداری و نیز عارضه‌های موجود در معابر است که از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریتی و اخذ عوارض و جرایم پیش‌بینی‌شده در قانون، مشاهده همزمان اطلاعات و املاک، امکان تهیه لایه‌های جی‌آی‌اس بر اساس اطلاعات گردآوری‌شده و سهولت در محاسبه و صدور عوارض نوسازی استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری با اشاره به اینکه با وارد کردن کد مورد نظر به سیستم جی‌آی‌اس، مکان مورد نظر نشان داده می‌شود و حتی قادر به تحلیل اطلاعات نیز است، خاطرنشان کرد: یافته‌های پروژه ممیزی و مستحدثات املاک ساری به ما می‌گوید که ساری در زمینه‌های مختلف مثل تعداد خیابان، کوچه، آبراه و حتی درخت و پست‌های برق، گاز، مخابرات و ... چه داشته‌هایی دارد و این داشته‌ها چه تعداد هستند.

قربانی با بیان اینکه با پایان یافتن این پروژه بانک اطلاعات کامل و جامعی در دسترس داریم، اضافه کرد: با دارا بودن بانک جامع اطلاعات مکانی قابلیت تدوین و پردازش مطابق با نیاز مجموعه مدیریت شهری در عین برخورداری از امکان به‌روزرسانی برای شهرداری ساری فراهم است.

وی از تلاش‌های شهردار و شورای اسلامی شهر در به پایان رسیدن موفقیت‌آمیز پروژه ممیزی و مستحدثات املاک ساری قدردانی کرد و گفت: امید است در آینده نزدیک، گام مهم دیگری در زمینه تحقق شهرداری الکترونیکی و ارائه خدمات سریع و بهتر به شهروندان برداشته ‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها