خبرهای داغ:
نماینده مردم سنقروکلیایی:

اجرا نکردن قوانین جرم است

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: قانون قانون است و همه ی دستگاه های اجرایی موظف به اجرای آن و اجرا نکردن قوانین جرم است.
کد خبر: ۸۸۸۶۲۴۳
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو باخبرگزاری بسیج از سنقر اظهار داشت: برنامه پنجم توسعه دولت در سال ۹۵ دولت مبنایی بر ارائه ی برنامه توسعه ششم نداشت در این راستا عده از نمایندگان مجلس این دغدغه را منتقل کردند که نمی شود این کشور بدون برنامه باشد.

 

وی ادامه داد: نهایتا در محضر مبارک مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در واقع این دغدغه مطرح شد حضرت آقا هم دستور دادند کشور بدون برنامه نمی شود و باید برنامه داشته باشد.

 

نماینده مردم سنقروکلیایی بیان کرد: دولت نیز حدود سی و چند ماده را به عنوان برنامه به مجلس ارائه کرد که در حد برنامه توسعه ششم نبود لذا مجلس خود برنامه ششم توسعه را عملا نوشته و با همه چکش کاری ها و حرف ها و نقدها و بررسی هایی که داشت بالاخره در حدود چهل و چند ماده ای تنظیم شد.

 

 

وی ادامه داد: چون دولت اعتقادی به این برنامه را نداشت و براساس قانون باید ابلاغ می کرد که متاسفانه آقای رئیس جمهور ابلاغ نکرد.

 

 

وی در این راستا تاکید داشت: در خود قانون آمده است اگه رئیس جمهور قانونی را بعد از تایید شورای محترم نگهبان ابلاغ نکند رئیس مجلس موظف است ظرف مدت ده روز رسما موضوع را ابلاغ کند. 

 

 

حجت الاسلام حسینی کیا خاطر نشان کرد: در نامه رسمی نیز این موضوع چاپ شده است و قانون قانون است و همه ی دستگاه های اجرایی موظف به اجرای قانون هستند.

 

 

وی در پایان بیان داشت: از جمله بنده های این ماده مربوط به ایثارگران است و در برنامه ششم توسعه اجرایی نشده است درحالیکه این قوانین ابلاغ شده است و عدم انجام آن جرم است، چرا که قوانین هم ابلاغ و هم در روزنامه رسمی منعکس شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار