خبرهای داغ:

جشنواره فرهنگی و هنری عشایر در چالدران برگزار شد

جشنواره فرهنگی و هنری عشایر با هدف احیای سبک زندگی عشایری و بازیهای بومی، محلی و نشان دادن امنیت پایدار در روستاهای مرزی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۶۱۶۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این جشنواره که در مناطق عشایرنشین ومرزی ناور وشیخ سیلو برگزارشد جانشین سپاه چالدران باتأکید بر اینکه نقش عشایر در رشد و توسعه کشور غیرقابل انکار است، گفت: عشایر تنها قشری در جامعه هستند که خودکفا بوده و هیچگونه خسارتی به جامعه وارد نمی کنند.

سرهنگ احمد صادقی با اشاره به اینکه عشایر استان بهترین، مومن ترین و ولایتمدارترین مردمان این مرز و بوم هستند افزود: حضور پررنگ و تاثیرگذار عشایر در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی ایران بی نظیر است و این نشان از آگاهی، هوشیاری و بلوغ سیاسی اجتماعی این عزیزان دارد.

وی عشایر را مایه عزت و افتخار دانست و اضافه کرد: توجه و عنایت امام راحل و مقام معظم رهبری به این قشر زحمت کش و ولایتمدار انقلاب، نشان از عمق علاقه رهبری به عشایر دارد و آنها نیز در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب، پایبندی خود را نسبت به آرمان ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده اند.

جانشین سپاه شهرستان چالدران همچنین به نقش عشایر در برقراری امنیت در کشوراشاره کرد و گفت: عشایر نماد غیرت و شجاعت در جامعه اند و افتخارات شایسته ای در پاسداری از مرزها از خود به یادگار گذاشته اند.

سرهنگ احمد صادقی خاطر نشان کرد :چالدران دارای ۱۴۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است ،این مرزها کاملا تحت اختیار نیروهای نظامی و انتظامی منطقه می باشد و هیچ کشور بیگانه حق تجاوز به یک وجب از خاک پاک ایران اسلامی را ندارند.

در ادامه این جشنواره بازی های بومی و محلی اجاره شد و با اهدای لوح و هدایایی از بسیجیان فعال و نفرات برتر مسابقات بومی و محلی تجلیل شد.

ارسال نظرات