نیروی جهادی هیچ وقت در پیگیری امور خسته نمی‌شود ولی بنده با تدبیر این موضوع مسائل را رصد می‌کنم.
کد خبر: ۸۸۸۶۰۷۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدعلی شاعری در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری در استان مازندران با اشاره به اینکه همه مراحل تصویب منطقه آزاد تجاری در مازندران انجام شده است، اظهار کرد: امیرآباد به عنوان منطقه آزاد تجاری در شورایعالی مناطق آزاد به تصویب رسید و در حال حاضر این مصوبه باید به تصویب دولت برسد.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در دولت این موضوع باید به لایحه تبدیل شده و در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و در صورت تصویب تبدیل به منطقه آزاد تجاری می‌شود.

وی دلیل تاخیر در تصویب منطقه آزاد تجاری امیرآباد را برخی ملاحظات سیاسی عنوان کرد و افزود: برخی تصمیمات غیرکارشناسی در تصویب این منطقه به عنوان آزاد تجاری سایه انداخته در هیچ جای کشور به اندازه امیرآباد ظرفیت برای ایجاد منطقه آزاد تجاری نداریم.

شاعری خاطر نشان کرد: بسیاری از استان‌های مرزی کشور به دنبال دریافت امتیاز منطقه آزاد تجاری هستند، در مازندران سال‌های سال به دلیل کشمکش‌های شهرستانی این موضوع محقق نشده است.

وی اضافه کرد: اختلافات و کشمکش‌های شهرستانی در ایجاد منطقه آزاد تجاری به سطح دولت هم کشیده شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری تحت تاثیر فضای انتخاباتی کشور قرار گرفت، گفت: اعلام کردند که اگر بهشهر  به عنوان منطقه آزاد تجاری تصویب شود در آراء انتخابات اثر دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دولت باید در ارتباط با منطقه آزاد بهشهر اعلام نظر کند.

شاعری در پاسخ به این سؤوال که آیا مسؤولان استانی در ایجاد منطقه آزاد تجاری کارشکنی می‌کنند، بیان کرد: همکاری مناسبی در این زمینه انجام می‌شود و نماینده دولت در استان همه تلاش خویش برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در بهشهر را به‌کار بسته است.

وی درباره نظر نمایندگان مازندرانی مجلس شورای اسلامی، افزود: نظر تعدادی از آنها برای بنده بسیار مهم است و برخی از نماینده‌ها به دنبال منافع شهرستانی هستند و همین اختلاف‌‌نظرهای تعدادی از نمایندگان باعث شد که دولت در تصویب منطقه آزاد به اجماع نرسد.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری باید با نظر کارشناسی انجام شود،تصویب منطقه آزاد تجاری امیرآباد نیازمند تصمیم و اراده ملی هست.

وی اضافه کرد: کارشناسان دولت بررسی دقیقی از وضعیت سه منطقه کاندید شده داشته باشند و با نظر کارشناسی در ارتباط با انتخاب منطقه آزاد تجاری تصمیم‌گیری کند.

شاعری با اعلام اینکه هرگز در پیگیری منطقه امیرآباد بهشهر به منطقه آزاد کوتاهی نمی‌کنم، افزود: نیروی جهادی هیچ وقت در پیگیری امور خسته نمی‌شود ولی بنده با تدبیر این موضوع مسائل را رصد می‌کنم.

وی یادآور شد: بنده هیچ وقت تسلیم تصمیم غیرکارشناسی و غیرفنی نشده و نمی‌شوم و اعتقاد دارم که منطقه ویژه امیرآباد از تمامی مناطق کشور در نوبت ظرفیت بسیار مناسبی دارد.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به فارس که آیا فشار زمین‌خواران در جلوگیری از معرفی بندرامیرآباد به منطقه آزاد تجاری اثرگذار است، گفت: در این زمینه وارد حاشیه نشویم و اجازه بدهید که در همین حوزه مسائل را رفع کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها