معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: سالانه ۳۰۰۰ اختراع در کشور ثبت می‌شود که از این تعداد ۲۰۰۰ اختراع در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۸۶۰۶۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامعلی منتظر عصر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: سالانه 3 هزار اختراع در کشور ثبت می‌شود که از این تعداد 2 هزار اختراع در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف ما تبدیل مخترع به شرکت است، افزود: خلاقیت و ایده‌پردازی می‌تواند برای ارتقای جایگاه افراد بسیار مناسب باشد که به همین منظور نیاز است از این ظرفیت بسیار مناسب برای ایجاد اشتغال و فضای کسب و کار استفاده شود تا بتوانیم از این طریق اختراع را به مرحله تولید و شکوفایی برسانیم.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: کشورمان بیشترین اختراعات را در حوزه‌های دارویی و پزشکی دارد که به همین منظور نیاز است اختراعات در سایر حوزه‌ها نیز تقویت یابد تا بتوانیم در تمامی حوزه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم و به موفقیت‌های بزرگ دست یابیم.

منتظر بیان کرد: خارج شدن از وضعیت کار فردی موضوعی است که در حال حاضر برای دستیابی به موفقیت‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد که به همین منظور تدوین فرآیند جدید و ارائه راهکارهای اساسی در این زمینه امری لازم و ضروری است که امیدواریم مورد توجه واقع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل نیز در این مراسم تصریح کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا همیشه در ارتباط با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده و نیاز است از این پس نیز همین اتفاق بیفتد و بتوانیم در این زمینه گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

اقبال عباسی افزود: هدفدار کردن رفتارها نیز می‌تواند در ارتباط با استفاده و بهره‌گیری از سرمایه‌های ارزشمند بسیار موثر باشد که امیدواریم این موضوع مورد توجه واقع شود و بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف خود در راستای توسعه و پیشرفت منطقه دست یابیم.

حسین شایقی، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر از 121 اختراع ارسال شده به جشنواره 71 اختراع به داوری نهایی راه یافته‌اند و برای پشتیبانی و توانمندسازی اختراع‌های برگزیده سطح سه، تسهیلاتی مانند جایزه نقدی، تسهیلات مالی و لحاظ امتیاز اختراع در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات