خبرهای داغ:
مرحله استانی پنجمین دوره المپیاد آماده طرح ملی دادرس،با شرکت بیش از 700 نفراز دانش آموز دختر و پسر در اردوگاه الغدیر تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۸۶۰۲۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی در آیین افتتاحیه این المپیاد، با اشاره به اهمیت طرح ملی دادرس گفت: سال گذشته تعداد تیم های شرکت کننده در این طرح 12 تیم خواهر و 12 تیم برادر بود که امسال این تعداد با 50 د صد افزایش به 24 تیم پسر و 24 تیم دختر ارتقا یافته است.

سعید کنعانی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در امر برگزاری المپیاد دادرس علاوه بر آموزش و حفظ آمادگی دانش آموزان اهداف بزرگی را دنبال می کند و دانش آموزان می توانند در همه احوال منادی پیام صلح و بشر دوستی هلال احمر باشند و به همین علت در کنار المپیاد دادرس جام بشر دوستی نیز برگزار می شود.

وی افزود: پنجمین دوره المپیاد آماده «طرح دادرس»(دانش آموز آماده در روزهای سخت) در رشته های امدادی ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، خونریزی و پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمن، آزمون کتبی، اطفا حریق، حمل مصدوم و حمل بکبرد بر روی دست با شرکت بیش از 700 نفر از دانش آموزان دختر و پسر بمدت دو روز در اردوگاه الغدیر – فتح آباد تبریز با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش برگزار می شود و تیم های منتخب به مرحله کشوری راه می یابند .

جعفر پاشاييمدير كل آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي هم در این مراسم با قدردانی از تلاش های هلال احمر در مدارس گفت: طرح دادرس یک اقدام مشترک بین هلال احمر و آموزش و پرورش با هدایت مدیریت بحران استان در میان دانش آموزان اجرا می شود.

وی ادامه داد: امروز یکی از اقدامات موثر در حوزه کمک به همنوعان نهادینه سازی و تعمیق فرهنگ نوعدوستی است که برگزاری طرح المپیاد دانش آموزی نقش مهمیدر این زمینه دارد.

پاشایی افزود: در آذربایجان شرقی در سایه اتحاد و همدلی مسئولان و مردم، دستگاه های امدادرسان در مهار بحران ها از قبیل سیل و زلزله بسیار موفق عمل کرده اند.

مرحله استانی پنجمین دوره المپیاد آماده طرح ملی دادرس با شرکت بیش از 700 نفراز دانش آموز دختر و پسر بمدت دو روز در روز های چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در اردوگاه الغدیر – فتح آباد تبریز با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش برگزار می شود.

ارسال نظرات