مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: میزان بارندگی در تیر ماه امسال 12 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۸۸۵۹۲۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدابراهیم یخکشی اظهار کرد: میزان بارندگی از ابتدا تا 19 تیر ماه امسال 12 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش داشتیم.

وی ادامه داد: بیشترین کاهش بارش مربوط به بخش مرکزی و شرقی مازندران بوده که در شرق مازندران حدود یک میلی‌متر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران بیان کرد: از ابتدای مهر ماه سال 95 تا 19 تیر ماه امسال ( سال آبی) 443 میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 23درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش نیز مربوط به شرق مازندران بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه در حال حاضر 154 میلیون متر مکعب آب پشت سدهای مازندران ذخیره است، اضافه کرد: بیشترین آب مربوط به سد البرز حدود 96 میلیون متر مکعب و سد شهید رجایی با 43 میلیون متر مکعب است که امکان برداشت 50 درصد آب آن وجود دارد.

یخکشی یادآور شد: ذخیره آب سدهای مازندران سال گذشته 220 میلیون متر مکعب بوده که امسال به 154میلیون متر مکعب رسیده و نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشتیم.

وی درباره وضعیت آب‌بندان‌های مازندران، گفت: امسال 355 میلیون متر مکعب آب در آب‌‌بندان‌های استان ذخیره شده که 70 درصد آب آن مصرف شده و در حال حاضر به حدود 115 میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تأکید بر همکاران بیشتر کشاورزان، خاطرنشان کرد: کشاورزانی که قرار است اقدام به کشت دوم برنج کنند باید از محل رودخانه‌ها باشد؛ چرا که از محل سدها امکان تأمین آب برای کشت دوم برنج وجود ندارد.

یخکشی تصریح کرد: برخی از کشاورزان برای تأمین آب مورد نیاز کشت دوم از چاه‌ها استفاده می‌کنند که باید دریافت مجوز باشد.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین موضوع بحث مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب است که کشاورزان باید به این موضوع توجه کنند تا بتوانیم سال زراعی را بدون کمترین خسارت پشت سر بگذاریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها