خبرهای داغ:
داوری گفت: همزمان با ایام تابستان، برنامه های متنوع فرهنگی شامل: نمایشگاه مدافعان حرم، غرفه عکاسی، نماز جماعت، تریبون آزاد، مسابقه و.. در پارک معلم دولت آباد برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۸۵۹۱۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳

به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ حوزه مقاومت بسیج امام حسین علیه السلام با هدف ترویج فرهنگ و شعائر دینی اقدام به برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در محل پارک معلم شهر دولت آباد کرده است، همچنین به مناسبت بازگشت پر افتخار شهید مدافع حرم شهید جواد محمدی اقدام به برگزاری یک نمایشگاه با عنوان مدافع حرم در پارک معلم کرده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین علیه السلام از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی تابستانه توسط بسیج در پارک معلم دولت آباد خبر داد.

جواد داوری گفت: ویژه برنامه ترنم نسیم پنج شنبه هفته جاری ۲۲ تیرماه در پارک معلم با همکاری حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع)، شهرداری دولت آباد و حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) برگزار می شود.

وی در توضیح این موضوع، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی و مذهبی در تابستان در اماکن تفریحی سطح شهرستان برگزار می شود که اولین برنامه، «ترنم نسیم» است که شامل برگزاری نماز جماعت، سخنرانی پیرو مباحث خانواده و ایجاد غرفه های فرهنگی خواهد بود.

داوری با بیان این که اجرای این برنامه ها از ماه رمضان سال گذشته کلید خورده است، خاطرنشان کرد: چند سالی است که از بهره برداری پارک معلم می گذرد اما همچنان از داشتن برخی امکانات مناسب مانند نماز خانه بی بهره است اما برنامه هایی مانند برپایی نماز جماعت، جشن های مناسبتی، ایستگاه های سلامت و غربالگری، مشاوره خانواده، طب سنتی و تئاترهای خیابانی در پارک های سطح شهر به ویژه پارک معلم در سال گذشته برگزار شده است.

این مسئول در ادامه هدف از برگزاری این برنامه ها در سطح شهرستان را ارتقای سطح فرهنگ شهروندان شهرستان و ترویج آداب و موازین اسلامی در سطح شهرستان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مردم شهرستان استقبال بی نظیری در سال های قبل از اجرای این برنامه ها داشته اند.

وی در ادامه از برگزاری غرفه های عکاسی به همت حوزه حضرت زینب (س) در پارک معلم خبر داد و گفت: در این غرفه ها از کودکان با حجاب و پوشش مناسب عکس تهیه می شود.

داوری گفت: برنامه تریبون آزاد (برای افراد بالای ۱۵ سال) با حضور دکتر محمدحسین بانکی پور نیز پنج شنبه ۲۲ تیرماه از نماز مغرب و عشاء در پارک معلم دولت آباد برگزار خواهد شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) در ادامه عنوان کرد: با توجه به معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی پیش روی جامعه که ماحصل هجمه فرهنگی دشمن یا همان تلفات جنگ نرم است، از مجموعه ها و نهاد های فرهنگی درخواست می شود سطح برگزاری برنامه های خود را محدود به محیط های کوچک ندانند و آن را به فضاهای بزرگ تر که مخاطبین بیشتری از مردم را شامل می شود، گسترش دهند.

داوری در پایان تاکید کرد: با نگاه به ظرفیت های موجود در شهرستان چه از لحاظ انسان های صاحب فکر و چه از لحاظ مکان های آموزشی امروز باید برنامه هایی تدارک داده شود که پاسخگوی نیازهای روز خانواده های مومن و انقلابی و به ویژه جوانان باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها