خبرهای داغ:
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان همدان با بیان اینکه 11 هزار جلد کتاب و نشریه توسط دکتر پرویز اذکایی به کتابخانه مرکزی همدان اهدا شده است، گفت: در ابتدای امسال بیش از 20 هزار دست نوشته به این مجموعه اضافه شد.
کد خبر: ۸۸۸۵۹۱۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
اهدا 11 هزار جلد کتاب و نشریه توسط دکتر پرویز اذکایی به کتابخانه مرکزی همدان
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عاطفه زارعی در مراسم افتتاحیه کتابخانه تحقیقاتی ـ تخصصی دکتر پرویز اذکائی با بیان اینکه توسعه فعالیت های فرهنگی کشور و استان روند مطلوبی دارد، اظهار داشت: امید است این توسعه موجب توسعه زیرساخت‌های مطالعاتی و در مسیر قرار دادن آنها و همچنین شروعی برای تعالی اندیشه در نسل های بعد باشد تا تعالی و توسعه جامعه ایجاد شود.

وی عنوان کرد: مجموعه كتابخانه تحقيقاتي دکتر اذكائی علاوه بر مديريت اطلاعات به مديريت دانش هم توجه داشته تا افراد و کانون‌ها و مراکز دانش شناسایی و افکار و اندیشه های آنها برای نسل های بعد حفظ و اشاعه شود.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان همدان با بیان اینکه دست نوشته آثار و تالیفات صاحبان خرد است، تصریح کرد: چنانچه در نشست ها و فضای های کتابخوانی به اشاعه اندیشه خود بپردازند علاوه بر کدبندی و سازماندهی در حوزه مدیریت اطلاعات از لحاظ اینکه افراد صاحب دانش هستند کتابخانه ها به مراکز دانش در سطح جهان معرفی خواهد شد.

وی درعصر حاضر مدیریت سرمایه های فکری را دغدغه مدیریت ها در درون و بیرون سازمان ها دانست و بیان داشت: باید مدیریت دانش در همه سازمان ها به نحو احسن انجام شود.

زارعی با اشاره به شکل گیری کتابخانه تحقیقاتی ـ تخصصی دکتر اذکائی با بیان اینکه آغاز فعالیت مجموعه از آبان ماه سال 95 است، افزود: مجموعه کتاب های ایشان که حاصل سال ها تلاش و زحمت است در راستای حفظ آثار و اشاعه این فرهنگ به این مجموعه انتقال داده شد تا علاوه بر آن مرکز خوب مطالعاتی و تحقیقاتی برای نسل حاضر و آینده در نظر بگیرد.

وی نوع تفکر دکتر اذکائی در تحلیل عمیق و مطالعه عمیق مباحث را از ویژگی ممتاز ایشان دانست و اضافه کرد : این مهم در آثار و تالیفات ایشان کاملا مشهود است به طوری که هر شخص که آثار و تالیفات ایشان را مطالعه می‌کند به غنای و تاریخ مجموعه پی می برد.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان همدان با اشاره به گسترش توسعه کتابخوانی در دولت تدبیرو امید از افزایش 23 کتابخانه روستایی در ابتدای این دولت خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر مجموعه کتابخانه های استان 110 باب است که 48 باب آن روستایی است.

وی با بیان اینکه 170 متر زیربنا برای فضای کتابخانه دکتر به صورت مجزا در نظر گرفته شده است، افزود: در آخر آذر ماه سال 95 مجموعه کتاب ها و تالیفات ایشان از منزل به محل کتابخانه منتقل شد و از آخر آذر ماه تاکنون کتابداران در سازماندی منابع اطلاعاتی در بخش مجموعه دکتر اذکائی درحال فعالیت بودند.

زارعی با بیان اینکه 11 هزار جلد کتاب و نشریه توسط دکتر پرویز اذکایی به کتابخانه مرکزی همدان اهدا شده است، ادامه داد: در ابتدای امسال بیش از 20 هزار دست نوشته به این مجموعه اضافه شد که مطمئناً راهگشای موضوعات مطالعاتی محققین در حوزه های مختلف است.

وی با عنوان اینکه مجموعه کتابخانه ایشان از غنی‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی در حوزه تاریخ و فلسفه کشور است، یادآور شد: وجود 70 قفسه یک‌طرفه و 6 قفسه نمایش آثار منحصر به فرد ایشان در این مجموعه کتابخانه وجود دارد که دارای آثار و نسخه های نفیس و از نظر موضوعاتی منحصر به فرد است.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان همدان خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از این کتاب‌ها در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور جانمایی شده و دسترسی به اطلاعات به صورت کشوری است که به راحتی قابل جستجو است.

انتهای پیام /

ارسال نظرات