پیشنهاد افزایش درآمد موقوفات در سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه از پیشنهاد عملی و اجرایی برای افزایش درآمد موقوفات را به خوبی استقبال می‌کنیم، گفت: آرزوی ما این است که روزی همه مردم شهادت بدهند که این ظرفیت به فعال رسیده و در اختیار همه مردم قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۵۸۶۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
حجت‌الاسلام علی  محمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف مازندران اظهار کرد: مازندران سرزمین عالمان، اندیشمندان، بزرگان علم و فقاهت و نیز سرزمینی که در دوران دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشتند.

وی با اعلام اینکه اقدامات مناسبی در زمان مدیریت حجت‌الاسلام علیزاده در استان انجام شد، تصریح کرد: مدیران استانی هم برای پیشبرد اهداف همکاری مناسبی با وی داشتند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطر نشان کرد: همکاران ما در اوقاف سراسر کشور مجاهدانه برای احیا موقوفات تلاش می‌کنند.

وی با اعلام اینکه برنامه‌ها هدفمند و همه جانبه در حال پیگیری است، گفت: در سطح کشور اقدامات حقوقی و ثبتی ما از سال 1310 تا 1389 اقدامات ثبتی به یک طرف و در این چند سال اقدامات بسیار اثرگذاری انجام شده است.

محمدی اضافه کرد: این اقدام توفیق الهی و همکاری همه جانبه مدیران بود که با اعتقادات در این راه گام گذاشتند و باید وقف که میراث ائمه اطهار هست را به خوبی حفظ کرد.

وی با اعلام اینکه موقوفات و وقف ظرفیت بسیاری مناسبی برای خدمت به جامعه دارد، افزود: امید داریم که این ظرفیت مناسب را به فعلیت برسانیم تا همه از موهبت وقف استفاده کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطر نشان کرد: در سطح کشور در هر سال برنامه به مدیران ابلاغ و پس از آن مطالبه می‌شود.

وی اضافه کرد: باید آثار کار همکاران ما را در آبادی رقبات و موقوفات ببینیم،بهره‌وری مناسبی از موقوفات باید انجام شود و از مدیران استانی درخواست می‌کنیم که پیشنهادات خویش را در این حوزه ارائه دهند و از این ظرفیت برای درآمدزایی به خوبی استفاده کرد.

محمدی با اعلام اینکه هر مقداری از درآمد موقوفات انجام شود در اختیار مردم قرار می‎گیرد، گفت: همه باید به موقوفات به عنوان سرمایه ملی نگاه کنیم، سرمایه وقف باید قیمت بیشتری داشته باشد به این دلیل که سود و درآمد این سرمایه در اختیار عامه مردم قرار می‌گیرد و باید تلاش کنیم که همگان از این سرمایه به خوبی بهره‌ ببرند.

وی اضافه کرد:  از پیشنهاد عملی و اجرایی برای افزایش درآمد موقوفات را به خوبی استقبال می‌کنیم و آرزوی ما این است که روزی همه مردم شهادت بدهند که این ظرفیت به فعال رسیده و در اختیار همه مردم قرار می‌گیرد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حیدری به عنوان مدیرکل اوقاف مازندران به مدت سه سال منصوب شده و از خدمات حجت الاسلام ستار علیزاده در این سمت تقدیر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها