خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین گفت: حجاب صرفا بحث ظاهری نیست بلکه امری مهم است که ابتدا باید باطن انسان را از بروز معصیت حفظ کند. مقوله عفاف و حجاب هم برای مردان و هم برای زنان جامعه امری ضروری است.
کد خبر: ۸۸۸۵۸۰۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه عفاف و حجاب با حضور سیدی مشاور استاندار, بیدخام مشاور استاندار در امور بانوان, رییس و اعضای شورای شهر استان قزوین, سرهنگ داود بهرامی فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) و جمعی از مدیران و مسوولان استان در سالن شهید حسن پور ناحیه امام حسن مجتبی (ع)برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین اظهار کرد: حجاب صرفا بحث ظاهری نیست بلکه امری مهم است که ابتدا باید باطن انسان را از بروز معصیت حفظ کند. مقوله عفاف و حجاب هم برای مردان و هم برای زنان جامعه امری ضروری است.

وی گفت: موضوع قابل اهمیت این است که باید در طول سال دغدغه ما این باشد که برای اعتلاف جمهوری اسلامی تلاش کنیم و موضوعات را خاص هفته هایی که برای در نظر گرفته شده نکنیم بلکه تلاش کنیم تا این موضوعات را به صورت عملی در جامعه جاری و ساری کنیم  تا نتیجه مطلوب را از آن کسب کنیم.

 

بهرامی بیان داشت: برای درک بهتر موضوع حجاب بهتر است بازنگری به دوره های قبل داشته باشیم. مسیری را که حجاب در آن دچار تحولات شد و برنامه ریزی هایی که در این خصوص برای حجاب در طول دوره های مختلف گرفته شد ما را با چشم انداز دیگری از موضوع حجاب آشنا می کند.

فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی (ع)عنوان کرد: با نگرش به پوشش زنان در دوران اشکانیان و ساسانیان می بینیم که آنها دارای لباس و حجاب خاصی بودند و به آرامی در مسیر تحول و نفوذ فرهنگ غرب در فرهنگ ما استقلال فرهنگی جایگاه خود را از دست داد و متاسفانه رویکرد ما به سوی استقلال اقتصادی و علمی گرایش یافت.

وی ادامه داد: پیشرفت ما در مساله حجاب بستگی به تغییر نگرش ما به استقلال فرهنگی و قطع نفوذ فرهنگ غرب دارد چرا که حجاب یکی از نمودارهای استقلال فرهنگی و سنتی ما می باشد.

بهرامی اضافه کرد: امروز وظیفه ما تبیین برنامه هایی در خصوص عفاف و حجاب در آینده می باشد که در این راه بهترین گزینه یاری جستن از سیره ائمه اطهار و وصیت شهدا می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع)تصریح کرد: بحث  عفاف وحجاب بحثی تخصصی می باشد و نیاز است تا در دانشگاه ها و مدارس و مهد کودک ها که متاسفانه از آن غافل هستیم در حوزه عفاف و حجاب فعالیت های گسترده ای برای جذب و ترغیب به این موضوع حساس انجام گیرد.

بهرامی در ادامه مطرح کرد: دشمن فعالیت های خویش را به صورت زیربنایی آغاز کرده و برنامه ریزی های خود را برای50 سال آینده ما طراحی کرده است و این در حالی است که برنامه ریزی ما در خصوص عفاف و حجاب تنها خاص یک هفته می باشد که از این طریق می خواهیم تعدادی را  به حجاب تشویق و ترغیب کرده و  اصلاح نماییم.

وی در پایان افزود: باید در این مسیر با آرامش پیش رویم تا بلکه بتوانیم قسمتی از مشکلات این حوزه را کم نماییم چرا که با آنچه که در جامعه دیده می شود روحیه انقلابی در جامعه رو به کمرنگ شدن است و از وظایف همه آنهایی که قلبشان برای انقلاب می تپد این است که تلاش کنند تا ارزش های انقلاب را در جامعه زنده نگه دارند.

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها